Úředníci, muzejníci, knihovnice, bankéři, architekti, studenti, lékařky. Dohromady 78 soutěžících sdružených do 28 týmů a téměř 13 000 ujetých zelených kilometrů. To byl výsledek třetího ročníku kampaně Do práce na kole v Ústí nad Labem, které bylo jediným městem účastníkem z regionu. Také letos zůstala krajská metropole, v níž soutěž organizuje občanské sdružení Ústím na kole, na startu soutěže sama.

Jezdí se v květnu

Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Jablonec, Jihlava, Jindřichův Hradec, Liberec, Olomouc, Ostrava, Otrokovice, Pardubice, Plzeň, Praha, Přerov, Uherské Hradiště a Zlín tvoří společně s Ústím nad Labem sedmnáctku českých i moravských měst, jež se letos do soutěže zapojí a poukáže na výhody pohybu po městě na kole. Soutěž Do práce na kole pořádá pražská iniciativa Auto*Mat ve spolupráci s koordinátory z jednotlivých měst. Ve hře jsou hodnotné ceny pro týmy i jednotlivce a firmy se mohou utkat o titul Cyklozaměstnavatel roku.

Cílem akce je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice. Počet soutěžících se každým rokem zvyšuje. Loni se v 11 městech České republiky přihlásilo téměř 4 000 lidí. Kolik jich soutěž osloví v letošních roce?

Zaměstnanci, kteří v některém ze zmíněných měst pracují, mohou v květnu přesednout na kolo a vyzkoušet si, jak vypadají ulice z jiné perspektivy.

Stačí, když s kolegy sestaví dvou až pětičlenný tým a zaregistrují se na stránce www.dopracenakole.net.

Občanské sdružení Ústím na kole vzniklo v roce 2012 jako spolek lidí, které spojuje jízda na kole a cyklistická doprava v krajském městě a jeho blízkém okolí. Vychází z neformální občanské platformy vzniklé roku 2009, jež nastavila své směřování Pěti cyklistickými výzvami pro vedení města Ústí nad Labem, ke kterým se stále hlásí.
www.ustimnakole.cz

Sdružení Auto*Mat prosazuje lepší prostředí pro kvalitní život ve městě. Podporuje veřejnou, pěší a cyklistickou dopravu i rozumné používání aut. Přináší inspiraci z evropských metropolí a aktivizuje lidi k pozitivní proměně ulic a veřejného prostoru. Dohlíží na politiky a efektivní využití veřejných peněz.
www.auto-mat.cz

Ti, kteří budou v květu jezdit nejpilněji, mají šanci vyhrát zajímavé ceny, například kola, helmy, poukázky nebo zájezdy. Soutěží se v pravidelném dojíždění, kreativitě a v kategorii o největší cyklistickou absurditu. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance nejvíce podpoří, například umístí před své sídlo stojany nebo zavedou bonusy pro zaměstnance dojíždějící na kole.

„Začít jezdit na kole není nijak těžké. Stačí si to jednou vyzkoušet a už se nebudete chtít vracet za volant. Kromě toho, že lépe poznáte své kolegy a oživíte si svůj pracovní den, můžete ušetřit spoustu peněz za benzin a nervů, které byste jinak nechali v zácpách," vysvětluje přednosti soutěže Lukáš Eršil, manažer kampaně z iniciativy Auto*Mat.

Zatímco v roce 2013 se do klání zapojilo 3 890 účastníků ze 776 podniků a 11 měst, letos se počet účastníků zřejmě vyšplhá výrazně výš. „Jsme rádi, že se připojují další města. Je zřejmé, že o městskou cyklistiku je po celé republice čím dál větší zájem," dodává Lukáš Eršil.

Během soutěžního měsíce května čekají na účastníky Do práce na kole doplňkové akce, jako je např. „Kafe na triko". Pokud přijedou na kole v soutěžním tričku do vybrané kavárny, budou si moci dát kávu zdarma. Soutěž se snaží nalákat nováčky každý, kdo se zapojí poprvé, získá servis kola zdarma nebo jiný bonus.

Každý účastník soutěže dostane tričko s originální grafikou kampaně z biobavlny a speciálním ekologickým certifikátem od firmy OP TIGER. Startovací balíčky s tričky bude stejně jako loni rozvážet doručovatelská firma TNT Express, která se stala generálním partnerem soutěže. Partnerem kampaně je developerská společnosti CTP.