VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Močovinu mohou řidiči dieselů tankovat ze stojanu

Most – Jedna ze šesti stanic Benziny s terminálem AdBlue pro osobní auta a pistolí navíc je v Záluží, přímo u chemičky.

11.9.2017
SDÍLEJ:

Hrdlo nádrže osobního vozu s dieselovým motorem s technologií AdBlueFoto: archiv

Mostečané, kteří vlastní osobní auto nové generace poháněné dieselovým motorem, mohou jásat. Benzina, patřící do skupiny Unipetrol, totiž instaluje na své čerpací stanice AdBlue terminály, aby si mohli pohodlně s palivem ze stojanu natankovat také do zásobníku močovinu. Ta upravuje výfukové plyny na úroveň nových emisních limitů. Z auta pak odchází jen vodní pára a dusík. 

„Projekt startujeme prozatím na šesti stanicích. Další budou postupně přibývat,“ řekl Deníku mluvčí společnosti Unipetrol Pavel Kaidl s tím, že jedna z nich je přímo v těsném sousedství chemičky v Záluží. „Nedávno prošla rekonstrukcí a byla hned vybavena terminálem AdBlue. Už je plně v provozu,“ doplnil mluvčí.

Pro řidiče to znamená větší komfort. Doteď to totiž fungovalo tak, že řidič, který měl diesel používající močovinu, musel kupovat malý kanystr v obchodě a dolévat ji do nádržky umístěné v zavazadlovém prostoru. To odpadá. Může pohodlně tankovat ze stojanu, protože na něm je ještě jedna pistole. Navíc vozy nejnovější generace už mají u nádrže hrdla dvě. Jedno na palivo s černým víčkem a druhé s víčkem modré barvy na AdBlue.

Kromě Záluží Benzina vybavuje stojany s močovinou také čerpací stanice v Osicích, Brandýse nad Labem, ve Slaném, Karviné a v Havířově. „Už v minulosti už bylo možné AdBlue čerpat na našich stanicích, ovšem pouze do nákladních aut,“ řekl odborník na paliva Jakub Drastík z Benziny.

Odbourání škodlivin

Močovina s označením AUS 32, známá jako AdBlue, je v Evropě používaný obchodní název kapalného aditiva využívaného pro úpravu výfukových plynů vznětových motorů, na úroveň emisních limitů Euro IV a vyšších. Močovinu, kterou u nás využívají například vozy Škoda Superb třetí generace, je potřeba doplňovat podle údajů od výrobce v různých intervalech, zhruba jednou za 15 tisíc kilometrů. „Je to technologie pouze pro dieselové motory, vybavené vstřikováním močoviny. Ta se před katalyzátorem smísí s výfukovými plyny a reaguje s oxidy dusíku, vznikajícími při spalování nafty. Z výfuku pak místo jedovatých plynů odchází neškodná vodní pára a dusík,“ vysvětlil Drastík.

U osobních aut je spotřeba AdBlue močoviny 0,8 – 1,2 litru na 1 000 kilometrů. Cena je na čerpačce v Záluží je 15,50 za litr.

Autor: Edvard D. Beneš

11.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Vlaky zastavila nahlášená bomba. Policie pročesala čtyři nádraží

Festival Hájský kohout
16

Háj u Duchcova hostil XIV. ročník festivalu Hájský kohout

Deník přiveze lídry stran za vámi! Ve středu 27. září

Ústecký kraj /INFOGRAFIKA/ - Během posledního měsíce před volbami představí Deník lídry regionálních kandidátek stran, které po volbách mají největší naději, že budou rozhodovat o budoucnosti naší země. A odvezeme je za vámi do míst, kde se nežije nejlépe. Chceme ukázat místa, která potřebují pomoct.

FOTO: Mladík z Dubí zasadil své babičce 99 ran nožem

Ústí, Dubí – Hrůzný čin se stal loni kolem 5. listopadu. K útoku došlo ráno v Dubí na Teplicku ve 4. patře domu v ulici Karolíny Světlé.

Naši prvňáci: Už zítra představíme žáčky ze Základní školy Dubí 1

Okres Teplice - Projekt Naši prvňáci představuje každou středu třídy nových žáčků ze základních škol v regionu.

O vilu Birnbaum město zájem nemá

Teplice /FOTO/ – Pro chátrající objekt v Lípové ulici město nemá využití. Kupní cena je příliš vysoká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení