Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové se další opravy tunelů Libouchec a Panenská týkají reklamovaných záručních vad. „Časově nejnáročnější jsou opravy spár mezi segmenty ostění," sdělila Ledvinová. „Oprava je plně v režii zhotovitele, protože se jedná o reklamované záruční vady."

Konkrétně musí dodavatel obnovit plastické zálivky spár betonové vozovky, opravit dilatační spáry mezi segmenty ostění ražené části tunelů a ošetřit nedostatečné krytí výztuže betonových dílů ostění.

Šárka Poláčková, mluvčí krajské policie uvedla, že uzavírka tunelů bude znamenat značné komplikace v dopravě. „Největší komplikací je samozřejmě zahuštění dopravy, ať už je zastaven provoz, nebo sveden do jednoho proudu, hrozí například tvorba kolon," řekla.

Tunely Panenská jsou jednou z deseti hlavních staveb na 22,3 km dlouhém úseku budované dálnice D8 mezi Trmicemi a státní hranicí. Dodavatelem je akciovka Metrostav, projektoval je liberecký Valbek.

Metrostav se odpovědnosti nebrání. „Vady uznáváme a opravíme v dohodnutém termínu. Vznikly dotvarováním konstrukcí a za pět let provozu se tato závada dala čekat. Není to nic hrozného, tunely jsou jinak naprosto stabilní a v pořádku," prohlásil mluvčí Metrostavu František Polák. „Za dalších pět, deset let se objeví zase, je to dané provozem."

Co se dálnice D8 týká, vypadá to, že se začíná blýskat na lepší časy. Už v sobotu by mělo začít platit stavební povolení na zbývající úsek. Na dostavbu čekají, doslova jako na smilování Boží, obyvatelé celé řady obcí na objízdných trasách, případně podél silnice I/30, jako v ústecké čtvrti Vaňov.

Především kvůli tisícům kamionů, jež tudy denně projedou. Ve Vaňově kvůli tomu dokonce znovu hovořili o blokádě silnice.

„Řidiči kamionů se tudy řítí i devadesát kilometrů v hodině. Poškozují tu majetek. Kanály, chodníky. Je tu hluk, nebezpečno, lidi tady pomalu ani nechodí na procházky, v noci se nevyspíme," stěžoval si několikrát redakci Deníku Július Béreš z Vaňova. (wo)