Proto v týdnu nejezdí, pouze o víkendu. „Kontrolujeme uložení lan a ložisek. Špatná ložiska musíme vyměnit. Promazávají se kladky na sloupech po celé trati a prořezáváme náletové dřeviny,“ říká Jan Jurček, který stroje na lanovce dobře zná, protože tu pracoval 40 let.

Nyní už si užívá důchodu, ale při odstávkách chodí vypomáhat. Součástí letošní revize bude také výměna výjezdu dolní nástupní stanice. Částečná odstávka provozu je naplánovaná do 10 listopadu. Do té doby budou sedačky jezdit pouze o víkendu.

Štola Lehnschafter v Mikulově
Štola v Mikulově láká na Hornický den

Lanovka ročně sveze zhruba 50 tisíc cestujících, kteří po většinu cesty projíždějí lesem, před vrcholem se však ocitnou mezi domy Horní Krupky, což je v prostředí pro horskou lanovku značně neobvyklé.

Technické parametry krušnohorského unikátu odpovídají dalším lanovkám typu VR-101. Celé soustrojí pohání motor o výkonu 55 kW, sedačky se pohybují rychlostí 2,5 m/s. Ve stanicích se automaticky odepínají od lana a zastavují na zvláštní kolejnici, aby mohli cestující v klidu vystoupit nebo nastoupit.

Za jasného počasí a dobré viditelnosti lze z terasy na Komáří vížce, v cílové horní stanici, dohlédnout až na vrcholky Krkonoš a jako na dlani zde můžete vidět České středohoří.

Lanová dráha z Bohosudova na Komáří vížku.
FOTO: Lanovka v Krupce na Teplicku si připsala už třetí unikát