VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj: Absencí úseku D8 trpí 40 tisíc lidí

Lovosicko – V území o šířce do půl kilometru žije podél současně využívaných silnic I. třídy, které by měl nahradit rozestavěný úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi téměř 40 000 obyvatel, které postihují hluk a exhalace z nadměrné dopravy.

23.8.2010
SDÍLEJ:

Stavba dálnice D8.Foto: DENÍK/Karel Pech

To je podle znaleckého posudku, vypracovaného Stavební fakultou ČVUT (České vysoké učení technické) v Praze čtyřicetkrát více, než by byl počet zasažených obyvatel při dokončení dálnice D8. Ústecký kraj nyní očekává výsledky měření od Zdravotního ústavu v Ústí nad Labem. Poslední sběr vzorků proběhl v první polovině srpna.

Experti ČVUT v Praze se shodují na tom, že intenzivní doprava na objízdných komunikacích má negativní vliv na životní prostředí, bezpečnost provozu a zdraví obyvatel výrazně vyšší, než by měl provoz na nové dálnici přes České středohoří. Trasy, po kterých je vedena doprava, nejsou vybaveny ochrannými opatřeními eliminujícími dopady provozu na obyvatele v blízkosti tranzitních silnic.

V bezprostřední vzdálenosti do 100 m podél objízdných tras dnes žije téměř 5 tisíc obyvatel, což je zhruba stonásobně více než podél dostavěné dálnice D8. Zbývajících 32 tisíc obyvatel žije do vzdálenosti půl kilometru, zde je pokles více než třicetinásobný.

„Očekávám, že výsledky měření Zdravotního ústavu definitivně podpoří již zpracované posudky ČVUT a přesvědčí ekology, že současná situace má mnohem horší dopady na životní prostředí a zdraví našich obyvatel než dokončená dálnice,“ uvedla Jana Vaňhová, hejtmanka Ústeckého kraje.

Celospolečenské ztráty za nedokončenou D8 každoročně činí 667 mil. korun a ve třech případech ročně si vyžádá lidské životy. Tyto výsledky přinesla studie ČVUT, zpracovaná na základě požadavku ŘSD jako podklad pro správní a soudní řízení týkající se odvolání a žalob podaných ekologickými sdruženími. Ústecký kraj získal od zadavatele celé znění tohoto posudku.

Dokončení dálnice D8 v současné době zpomalují žaloby ekologických aktivistů, stavba přesto pokračuje. Ministerstvo dopravy vyčlenilo v roce 2011 finanční prostředky na výstavbu mimoúrovňových křižovatek Lovosice a Bílinka. V případě, že ekologičtí aktivisté nepodají další žaloby, očekává Ústecký kraj dokončení dálnice do 30 měsíců.

Hejtmanka Jana Vaňhová požaduje po ministerstvu dopravy přijetí legislativních opatření, která by zabránila obstrukcím a blokacím dopravních staveb ze strany ekologických sdružení

23.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

FK Litoměřicko B - Sokol Srbice 3:0
11

FOTO: I kdyby hrály až do večera, gól by prý Srbice stejně nedaly

Patnáct tisíc lidí v Teplicích bylo v noci bez vody.
11

FOTO: Vodaři v noci makali jako šrouby

FOTO: Hrad v Krupce zaplnili Šmoulové

Krupka - Kulturní zařízení města Krupky pořádalo pro děti akci nazvanou Neděle plná šmoulů.

Teplická dopravka pomáhala v Německu při kontrolách kamionů

Teplice - Tepličtí dopravní policisté vypomáhali minulý týden v Německu. Společně s německými kolegy se zúčastnili kontrolní akce zaměřené na nákladní dopravu.

Povodně před patnácti lety vyždímaly z lidí jen to nejlepší. Vládla solidarita

Ústecký kraj - Nad mozaikou katastrofických zpráv z tisícileté povodně z roku 2002 ční jedna, která vlévá do žil naději pro případná opakování této tragédie. Hyen, jež se chtěly obohatit na utrpení jiných, bylo minimum.

Románkovi pomohou v boji se zákeřnou nemocí dalším kalendářem

Krupka - Už druhým rokem statečně bojuje pětiletý Románek o život. Jeho malé tělo, které muselo podstoupit sérii ozařování i transplantaci kostní dřeně, už toho má dost. On se ale nevzdává a všichni věří, že nad rakovinou nakonec zvítězí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení