Obec musí na své náklady svážet několik lidí na nejbližší možnou zastávku, tak aby lidé mohli vůbec autobusem odjet do školy či zaměstnání. „Obslužnost obce Chouč byla úplně zrušena, proto Hrobčice na své náklady vozí občany Chouče, osobním vozidlem na nejbližší zastávku do Hrobčic a zpět. Každý den vozíme několik osob ráno v 6:58 na linku 498 spoj 106 v 7:02 a zpět z Hrobčic do Chouče z linky 498 v různých časech jedná se o spoje 115, 117, 119, 121," řekla starostka Hrobčic Jana Syslová a dodala: „V současné době odsud denně svážíme tři osoby, ke kterým od září 2015 nejspíše přibudou školáci, které doposud vozí rodiče do ranní družiny. Ve 3. třídě již však možnost využívat družinu mít nebudou. Na svážení lidí máme na úřadě rozpis a střídáme se. Sama jsem jela několikrát. Teď v zimě je to o to horší, že člověk musí brát při řízení na zřetel klimatické podmínky. Při sněhu a mrazu trvá jízda dále."

Vymazání Chouče z „autobusové mapy", ale není jediný problém, který trápí Hrobčicko.

Další potíž je v bezpečnosti žáků v Mirošovicích, kteří přišli o zastávku u školy. Nově musí korzovat podél silnice k jiné zastávce. „Školáci jsou nyní nuceni jít kus trasy k zastávce po frekventované komunikaci II. tř. bez chodníku a přechodu pro chodce a stejně tak u školy autobus nezajíždí k Základní škole Pražské předměstí. Autobusy k základní škole PP začaly zajíždět již před téměř 30 lety a to z důvodu bezpečnosti dětí. Na přechodu pro chodce u Polikliniky docházelo k častým dopravním nehodám," nechala se slyšet starostka Jana Syslová.

Dopis se zhruba desítkou námitek a s návrhy řešení už poslaly Hrobčice kraji. „Věříme, že Ústecký kraj naše výtky vyslyší. Stížností je více než kladných ohlasů. Když jsme se dotazovali našich občanů, tak jediný plus viděli obyvatelé Hrobčic a Mirošovic v tom, že linkou 498 Teplice-Bílina-Louny se bez přestupu dovezou přímo do Teplic. Ideální by bylo, kdyby se doprava do našich obcí vrátila před rok 2015, tedy do doby, kdy to vše fungovalo," sdělila starostka Syslová.

„Všem, kterým vznikly jakékoliv počáteční komplikace, se omlouváme. Ale zároveň věříme, že po odstranění „porodních bolestí" budou lidé s Dopravou Ústeckého kraje rádi cestovat," říká v rozhovorech s novináři radní přes dopravu Jaroslav Komínek, který si sám vyzkoušel roli řidiče autobusu po Novém roce. Krajský úřad se podle něj úprav jízdních řádů nebrání. Ovšem tam, kde to je skutečně oprávněné. „Jestliže bude zájem všech obcí na konkrétní trase a bude to technicky možné, jízdní řád upravíme," říká. V kraji jezdí denně skoro čtyři tisíce spojů, k úpravě je připraveno několik desítek. Vše je také ale otázka ekonomiky ve vztahu k využitelnosti a kapacitním možnostem spojů. Každá uvažovaná úprava prochází podrobnou analýzou, zda to je reálné, nebo ekonomicky realizovatelné. Některé změny už jsou v jednání. (kos, pem)