Jedna z nejtragičtějších nehod se stala začátkem září na silnici I/7 poblíž Loun. Při srážce dvou osobních aut, kamionu a dodávky zemřeli tři lidé, pět se jich zranilo.
„Jednoho člověka s těžkým zraněním transportoval do nemocnice vrtulník. Čtyři lidé, u nichž byla zranění hodnocena jako lehká, byli převezeni do okolních nemocnic," řekla po nehodě krajská policejní mluvčí Alena Bartošová.

Méně je i těžce zraněných

Pozitivní je nejen menší počet mrtvých, ale i pokles těžce zraněných. Naopak lze podle policie očekávat mírný nárůst lehkých zranění, a to zhruba o pět procent. Jde o běžný trend, protože na silnicích je rok od roku víc vozidel. V obou krajích se také snížil počet viníků nehod pod vlivem alkoholu.
Nejvíc lidí na silnicích v Ústeckém kraji letos zatím zemřelo na Teplicku, celkem osm. Na Lounsku měly nehody sedm obětí. Na třetím místě je aktuálně okres Ústí nad Labem se šesti mrtvými. V Libereckém kraji má nelichotivé prvenství Liberecko se sedmi zemřelými, což je podle prozatímních statistik o dva méně než loni.
Věkové složení viníků dopravních nehod je v obou krajích totožné. Nejvíce havárií způsobili řidiči ve věku od 20 do 25 let.

Policejní statistiky jsou zatím předběžné. Počet mrtvých by se mohl snížit. „Ve skutečnosti zatím nevíme, kolik v Ústeckém kraji zemřelo osob následkem dopravních nehod. Zaznamenali jsme extrémní nárůst zdravotních potíží, které vedly k úmrtí řidiče. Jasno budeme mít, až budou k dispozici všechny potřebné pitevní protokoly," uvedl Jiří Ušák, vedoucí dopravní policie Ústeckého kraje.
Dodal, že pokud řidič zemře při jízdě autem třeba na infarkt, a to ještě předtím, než narazí do nějaké překážky, odhalí to až lékař při pitvě.