VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový grafikon lokálku do hor nepustil

Teplicko - Nový jízdní řád na železnici platí od neděle. K horské trati na Moldavu opět nebyl milostivý. Do hor se totiž stejně jako doposud dostanete vlakem pouze o víkendy, svátky a prázdniny.

10.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv/ VLP

„Pro ryze rekreační charakter horského úseku tratě nad Osekem a dlouhodobě vysledovanými počty cestujících s každodenním provozem na Moldavu neuvažujeme. Kraj nemůže dle péče řádného hospodáře, ani dle schváleného dopravního plánu objednávat vlaky tak málo vytížené, jak tomu bylo na Moldavě," informovala tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Kraj zrušením posledních dvou spojů v železničním úseku Osek Moldava ušetří asi dva miliony korun ročně. Trať na Moldavu provozují České dráhy.

S Ústeckým krajem mají smlouvu do roku 2019.

Klub Českých turistů Litvínov se nelíbí ani to, že nový jízdní řád na trase Most Moldava nepočítá s časovou korekcí jednoho ze spojů.

„Opět budeme podávat připomínku k navrácení dopoledního vlaku do původní polohy, tedy s odjezdem opět v 10.10 hod. z Dubí. Je nám znám nedostatek finančních prostředků a snížení počtů vlaků, ale jízdní řád musí být nastaven tak, aby vyhovoval většině cestujících. Již nyní se ukazuje, že posunutí dopoledního vlaku bylo chybné, nevyhovuje školám ke školním výletům, projevuje se na účasti pořádaných akcí a ty musely být uzpůsobeny novému příjezdu do Krušných hor. To vše může vést k odlivu dalších cestujících a postupnému zastavení provozu, tak jak tomu bylo na tzv. Kozí dráze," uvedl z Klubu Českých turistů Litvínov Michal Švec.

Ústecký kraj obdobnou připomínku již v minulosti řešil.

Došel tehdy k závěru, že takto nastavený jízdní řád je příznivější k cestujících z pohledu kapacity, přepravy kol a lyží než návrh, který na úřad přišel. „Pokud i teď přijde jakákoliv připomínka, budeme se jí pochopitelně konstruktivně zabývat," nechala se slyšet tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková. (kos)

Víte, že …

Dceřiná firma Deutsche Bahn Arriva má zájem o provozování trati MostMoldava. Ráda by obnovila každodenní provoz na trati, která je kulturní památkou, a zmodernizovala by vlaky.Krušnohorskou železnici chce provozovat společnost Arriva. V sobotu se přijela představit

Arriva zajišťuje železniční i autobusovou dopravu v 11 evropských zemích

Autor: Redakce

10.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SBĚRATEL Petr Hradecký  se renovaci historických motorek věnuje více než 25 let.
25

FOTO: Na slavnostní otevření muzea se sjedou historická vozidla

Ilustrační foto

Turisty čekají v národním parku České Švýcarsko omezení

OBRAZEM: Rallye Praha Revival se prohnala Chabařovicemi

Ústecký kraj, Chabařovice - Druhá etapa závodu historických speciálů se odehrávala na severu Čech.

Důchodci v Ústeckém kraji musí vyžít s jedenácti tisíci

Ústecký kraj – Jedenáct tisíc tři sta. Taková je průměrná výše starobního důchodu v Ústeckém kraji, se kterou musí senioři každý měsíc vyžít. Zatímco třeba pětašedesátiletá Lenka z malé vesnice na Litoměřicku bere zhruba o dva tisíce méně, než je okresní průměr, jejímu muži, rovněž důchodci, přistane od státu na účtu každý měsíc bezmála 15 tisíc.

Jana Zajoncová: I panelová sídliště na severu jsou místa k životu

Ústecký kraj /ROZHOVOR/ - Příběhy paneláků v Ústeckém kraji jsou příběhy lidí a míst, kde mnozí žijeme. Výstava v parku na ústeckém Střekově mapuje osudy stavitelů, tvůrců i obyvatel panelových sídlišť.

Vize Ústí: Smart city a super D8

Ústecký kraj - Krajské město už nechce být známé jako špinavé a smradlavé. Snaží se vsadit na moderní technologie.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies