Na základě požadavku Ministerstva dopravy ČR nyní SŽDC projektuje ještě třetí variantu, takzvaného lehčeného náspu.

„Tento návrh by měl být hotový v září a v průběhu října bychom chtěli vybrat vítězné řešení,“ informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Další dvě varianty opravy trati mezi Lovosicemi a Teplicemi počítají buď s klasickým náspem, na kterém bude položená trať, nebo se stavbou železničního mostu, jenž by překlenul celé území sesuvu.

Nádraží Moldava
Chybějící úsek železnice z Moldavy do Saska oživí autobusy

Železnici, kterou mohutný sesuv poškodil stejně jako rozestavěnou dálnici D8 před čtyřmi lety, ohrožují i další nestabilní místa. Všechna jsou v zářezu svahu Kubačky.

RUŠIT SE NEBUDE

„O těchto místech víme a dlouhodobě je sledujeme. I tam budeme provádět geotechnický průzkum, abychom mohli co nejlépe navrhnout stabilizaci trati a technické řešení,“ doplnil Illiaš.

Obavy ze zrušení tratě jsou podle náměstka hejtmana Jaroslava Komínka zbytečné.

„Máme zde objednanou dopravu v dlouhodobém závazku a plánu obslužnosti. Jednali jsme o její obnově a nebudeme souhlasit, pokud ji nebudou chtít rekonstruovat. Je to, jako bychom přestali opravovat důležité silnice a začali je rušit,“ ujistil už před časem Komínek.

Železniční trať poničená sesuvem.
Sesunutou železniční trať Lovosice Teplice chce stát opravit, je důležitá