Problémy během dvou měsíců od předání měly passaty již několikrát. V pondělí se vrací do služby VW Passat určený pro sledování provozu na dálnici D8. „To neznamená, že podle potřeby nemůže vyjet měřit i na jiné silnice v kraji," uvedl vedoucí krajské dopravní policie Jiří Ušák. Na radar druhého passatu se musí servisní technici teprve podívat.

Passaty s radarem získaly i další policejní kraje. Problémy s funkcí radarů mají také vozy v jiných krajích. Podle Ušáka jde o dětské nemoci nové techniky. "Jde o složité zařízení, takže až provoz ukáže některé problémy, které nemusely být zpočátku zřejmé. Jde o složitou techniku propojenou s dalšími složitými zařízeními ve voze. Proto platí i v tomto případě, že složitější zařízení je i více náchylné k poruše," dodal Ušák.

Pokud radar funguje, posádka passatu může radar zapnout až v okamžiku, kdy chce právě projíždějící vozidlo měřit. Antiradar proto zjistí policejní radar v okamžiku, kdy již mají policisté rychlost jedoucího vozu změřenou. Ačkoliv každý z vozů stál přes milion korun, a má výkonný, ale žíznivý motor, pořizovací cenu a provoz si oba vozy zaplatí samy z vybraných pokut.

Podle Ušáka se investice do prvního rychlého passatu policii vrátila takto již po půlročním provozu. Passaty podle rychloměru mohou jet 260 km/ hod., ale policisté mohou z vozu vyždímat až 300 km/hod. Krajská dopravní policie již jeden passat využívala téměř dva roky, než ho po dopravní nehodě musela odepsat.

Autor: František Roček