Část trati u Dobkoviček na Litoměřicku byla poničena v červnu 2013 při mohutném sesuvu půdy na těleso rozestavěné dálnice D8. V úseku u sesuvu byly zcela zničeny koleje. Místo vlaků jezdí od té doby v úseku z Radejčína autobusy. Podle Komínka jednal kraj s Ministerstvem dopravy o obnovení trati dlouhodobě. „Vzhledem k tomu, že trať není v majetku kraje, ale je v majetku státu, jsou finanční prostředky na jejich straně. Nám bylo přislíbeno, že bude trať opravena. Při našem posledním jednání na Ministerstvu dopravy dostala Správa železniční dopravní cesty za úkol zpracovat varianty, jak se vyřeší tento problém. Na těch se pracuje," řekl Komínek.

SŽDC podle mluvčího Marka Illiaše připravuje podklady pro obnovu tratě. „V těchto dnech SŽDC připravuje podklady pro vyhlášení veřejné zakázky na zhotovení prvního stupně projektové dokumentace pro obnovu tratě," řekl Illiaš.

Stanovisko Ministerstva dopravy, tzn. příslib obnovení trati, potvrdil na Twitteru i Stadler. „Ťok souhlasí s obnovením trati Lovosice Teplice, kterou zničil sesuv půdy na D8. Stavět se bude po otevření dálnice," uvedl Stadler. Ještě na konci září přitom Ministerstvo dopravy s opravami trati nepočítalo. „Vzhledem k výši nákladů na zprovoznění trati a nízkému využití této železnice dostává přednost obnovení dálnice D8, které je prioritou. Rozhodnutí o této trati zatím není konečné," řekl tehdy mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Trať je podle Komínka pro Ústecký kraj důležitá. „Pro nás je to železniční trať, která byla opravdu využívána. Nejen o víkendech turisty, ale i přes týden lidmi, kteří jezdí do zaměstnání," doplnil Komínek.

Hlína a kamení zavalily dálnici u Litochovic na Litoměřicku předloni v červnu. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice v délce asi 200 metrů. Na nevhodně vybranou trasu dálnice dlouhodobě upozorňovali ekologové ze sdružení Děti Země. Podle nich už v roce 2005, kdy se o budoucí dálnici jednalo, varovali geologové na riziko půdních sesuvů.