VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stávka nebude. Kraj založí vlastní autobusovou dopravu

Ústecký kraj - Sehnat zhruba 250 autobusů a zaměstnat přibližně pět stovek řidičů bude muset Ústecký kraj. Pokud tedy přistoupí k založení vlastní linkové autobusové dopravy kvůli současné krizi okolo platů řidičů, kterou rozpoutalo loňské vládní nařízení platné od ledna.

7.3.2017
SDÍLEJ:

Integrovaná doprava Ústeckého kraje. Ilustrační foto.Foto: Deník/Roman Nešetřil

Ročně za to zaplatí víc než půl miliardy korun. V pondělí to na tiskové konferenci oznámil náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Komínek (KSČM). Čtěte více: Vlastní autobusová doprava by kraj vyšla na půl miliardy ročně

LIDÉ SE MUSÍ DOSTAT DO PRÁCE A ŠKOLY

„Chtěli bychom do konce školního roku předložit zastupitelstvu hrubou koncepci autobusové dopravy Ústeckého kraje. Potřebujeme, aby se obyvatelé kraje dostali do škol a do práce. Nepotřebujeme řešit vnitřní spory zaměstnance vůči zaměstnavateli," sdělil náměstek Komínek.

Mezitím odbory řidičů v Ústeckém kraji ohlásily na 8. března celodenní stávku, protože očekávané navýšení se nepohybovalo okolo 7,8 tisíce korun, ale v řádu stokorun, maximálně tří tisíc korun. Krátce na to je následovaly i ostatní odborové organizace v republice, datum ale ohlásily na 15. března, a tak odbory na Ústecku stávku na Mezinárodní den žen zase odvolaly.

„To ale neznamená, že odvoláváme stávkovou pohotovost. Podpoříme celorepublikovou stávku, která bude ohlášena Odborovým svazem dopravy," upřesnil Josef Linhart, šéf odborů teplického dopravce Arriva. Více: Řidiči Arriva Teplice stávkovat nebudou. Autobusy vyjedou v úterý v celém kraji

Do pondělního odpoledne ale ještě odbory jabloneckého BusLine neoznámily, zda stávku odvolají, či posunou. Alespoň to tvrdilo vedení tohoto dopravního podniku.

NECHTĚLI STÁVKOVAT SAMI

„Prozatím jsme nedostali žádné stanovisko, ale já pevně věřím, že stávka nebude. Pokud ano, nezbyde nám než zaplatit kraji pokuty, které z toho dle smluv plynou," řekl odpoledne předseda představenstva podniku BusLine Radek Chobot.

Naproti tomu zdejší odborový předák Jiří Kuchynka upřesnil, že stávku také odsunou. „Byl jsem proti tomu, ale stávkovat sami by nemělo význam, proto se připojíme k Odborovému svazu dopravy až patnáctého března," řekl.

Ústecký kraj uzavřel před dvěma lety desetileté smlouvy se čtyřmi dopravci. Když vláda nařídila zvýšení platů, kraj nakonec slíbil, že formou dodatků dopravcům přispěje 5,7 milionu na jednu smlouvu. Celkem to činilo kolem 85 milionů korun.

Pokud 15. března začne skutečně stávka, bude to představovat pro dopravce velké pokuty. Ty činí za kilometr, na který nevyjede autobus, tisíc korun.

„Bavíme se o tom, že za jeden den autobusy v celém kraji 70 tisíc kilometrů, a tedy by to činilo 70 milionů korun. Pokud tedy společnost BusLine zajišťuje dopravu zhruba na polovině, bavíme se o 35 milionech, ale to jsou čísla která střílím od boku," dodal šéf krajského odboru dopravy Jindřich Franěk.

Peníze ale vystačí jen po určitou dobu. Jestli kvůli tomu dopravci budou chtít do dvou let smlouvy vypovědět, začne kraj buď budovat vlastní dopravní podnik, nebo připraví nové výběrové řízení. Záleží na rozhodnutí zastupitelů.

Mohlo by vás zajímat: Ústecký řidič vydělává 108 Kč na hodinu. V trolejbusu chce být až do důchodu

Do Krásňáku a Předlic chtějí nastěhovat sociálně slabé, město se brání

Život na severu? Ústecký kraj je předposlední v republice

Autor: Janni Vorlíček

Měl by mít Ústecký kraj vlastní autobusovou dopravu?

Ano

91 %

Ne

9 %

Hlasovalo: 332

Anketa byla ukončena

7.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve sportovním areálu se koná řada akcí včetně srazu veteránů.

Dubí vylepší areál, kde se konají kulturní a společenské akce

V národním parku se narodil rekordní počet mláďat čápů černých.

V národním parku se narodil rekordní počet silně ohrožených čápů černých

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Dopad povodní nebyl dříve tak velký. Lidé u řeky bydleli v patře

Ústecký kraj – Velká voda v roce 2002 zdevastovala na 79 obcí a měst v Ústeckém kraji. Některé zůstaly odříznuté od světa. Voda poničila silnice i domy, z nichž se některé musely zbourat.

Travelbeat po návratu z Ameriky: Jsme teď jako Alenka v říši divů

Severní Čechy - O příběhy z putování napříč Amerikou se cestovatelé ze severních Čech, Daniel Dubský z České Kamenice a Jindra Caháková z Litoměřic, se čtenáři Deníku dělili pravidelně.

Záhada zmizelého plyšáka vyřešena. Odnesl ho druh

Teplice - Koncem května se na teplické policisty obrátila žena, které z bytu zmizel metr vysoký plyšový pes a herní konzole.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení