VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Unikátní trať Most - Moldava nezlikvidují

Teplicko – Úleva. Taky by se dal jedním slovem pojmenovat pocit starostů obcí na trati Most – Moldava. Tato trať totiž vypadla z tzv. černé listiny ministerstva dopravy. Podle ní mělo totiž sedm tratí v Ústeckém kraji od Nového roku přestat sloužit železniční dopravě.

29.9.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv/ VLP


„Pokud vše opravdu vyjde a historická trať Most-Moldava bude zachována, bude to přínosem nejen pro místní obyvatele, ale zejména pro turisty. My jsme připraveni o jejím zachování jednat i na těch nejvyšších místech. Oficiální informace o zrušení však nemáme,“ řekl místostarosta obce Moldava Tomáš Tvrdík.

Informaci o tom, že trať Most – Moldava nebude zlikvidována přinesla jako první Mf Dnes. „Zachování vítáme. Trať je důležitá jak pro dopravní obslužnost tak i pro cestovní ruch,“ říká starosta Dubí a předseda dopravní komise Euroregionu Krušnohoří Petr Pípal.
Ministerstvo dopravy původně navrhovalo zrušit sedm lokálních železničních tratí v Ústeckém kraji. Mimo jiné by to měly být tratě Lovosice - Most, Děčín - Oldřichov u Duchcova a Most – Moldava. Nově to má být jen pět tratí.

„Projednávání stále ještě pokračují a rozhodnutí jsou zatím nejasná, nelze je předjímat,“ uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty.
Železnice na Moldavu je kulturní památkou ČR. Proč? „Mosty, propustky, tunely, zářezy ve skalách, budovy například v Křižanově je klenutý kamenný most, když se na něj podíváte, zjistíte, že se jedná o jakousi zmenšeninu mostu rakouského Semmringu. Vždyť již v minulosti se zdejší železnici říkalo Teplitzersemmeringbahn. To takovou železnici mít v Rakousku nebo ve Švýcarsku, jistě by si jí více vážili,“ sdělil Michal Švec, někdejší člen a zakladatel Klubu přátel krušnohorské železnice.

Nepanuje zde rovnoměrné prostředí
Přišlo poštou: Na Moldavu jezdí ČD. Na rozdíl od autobusů zde nepanuje rovnoměrné prostředí. Tedy jede-li autobus na Moldavu neplatí dopravní cestu na rozdíl od vlaku. A i ta dopravní cesta se nakonec promítne do ceny jízdenky. Na Moldavu jezdí soupravy ve složení: motorový vůz 810 - přívěsný vagon - motorový vůz 810. Celá souprava je neprůchozí. Průvodčí tedy může procházet z jednoho vozu do druhého pouze ve stanici. V zimním období, kdy je dostatek sněhu jezdí soupravy z Dubí /nebo již ze Střelné/ plné někdy i přeplněné a průvodčí tak nemůže stihnout do Moldavy /z Dubí či Střelné/ projít celou soupravu a odbavit všechny cestující, kteří přistoupili v uvedených dvou stanicích a tím utíkají tržby. V Dubí je zaměstnanec ČD, bohužel jízdenky neprodává. Autor: Michal Švec, někdejší člen a zakladatel Klubu přátel krušnohorské železnice

Autor: Martin Košťál

29.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vysněné dětské postele

Další cenný kov vybojovali hasiči z Ústeckého kraje.
15

FOTO: Hasiči z Ústeckého kraje urvali na Světových hrách stříbro

FOTO: I kdyby hrály až do večera, gól by prý Srbice stejně nedaly

Srbice, Litoměřice - Po nešťastné porážce v Krupce, kde Srbice padly po penaltovém rozstřelu, přišla další ztráta. 

FOTO: Vodaři v noci makali jako šrouby

Teplice - Patnáct tisíc lidí v Teplicích bylo v noci z pondělí na úterý bez vody. 

FOTO: Hrad v Krupce zaplnili Šmoulové

Krupka - Kulturní zařízení města Krupky pořádalo pro děti akci nazvanou Neděle plná šmoulů.

Teplická dopravka pomáhala v Německu při kontrolách kamionů

Teplice - Tepličtí dopravní policisté vypomáhali minulý týden v Německu. Společně s německými kolegy se zúčastnili kontrolní akce zaměřené na nákladní dopravu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení