Pochybení se podle mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělové týkala všech dopravců, kteří jsou od začátku roku zapojeni do integrovaného systému. V řádech tisíců až desetitisíců korun musely firmy platit třeba za to, že řidič neměl stejnokroj, pracovníci nevydali čipové karty a průkazy na slevu nebo nefungovalo hlášení zastávek. „V jednom případě to bylo za nedodržení norem slušného chování řidiče," doplnila Dosedělová.

Krajský úřad nyní pracuje na dalších změnách jízdního řádu. Nový začal platit v lednu a téměř ihned vyvolal vlnu kritiky. Stěžovali si cestující, kteří se nedostali včas do práce či škol, i obce. Něco vyřešili úředníci okamžitě, větší změny do řádu zapracovali k 1. březnu. I tento měsíc se někde řád upravoval. „Jednalo se orientačně o desítky spojů v rámci celého kraje," uvedla mluvčí. Další změny by mohly začít platit k 1. září. Na 161 linkách v kraji provozují dopravci 240 zelených autobusů, které najedou ročně zhruba 21 milionů kilometrů. Průměrná cena za kilometr je 26 korun. „Celkový objem nákladů v letošním roce na autobusovou dopravní obslužnost odhadujeme asi 550 milionů korun. Tato částka se dále sníží o vybrané tržby, ty očekáváme ve výši asi 210 milionů Kč," doplnila Dosedělová. (čtk)