Dobrá zpráva pro všechny turisty. Od nového jízdního řádu bude na Moldavu z Ústí nad Labem jezdit každý víkend speciální motoráček. Nebude to ledajaký vlak, půjde totiž o tzv. žraloka. Tedy moderní soupravu RegioShark, která svým tvarem připomíná právě mořského predátora.

„Vlak by měl jezdit celoročně o víkendech v počtu jeden pár denně v trase Ústí nad Labem - Teplice - Louka u Litvínova - Moldava. Ráno tam a odpoledne zpět,“ řekla mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová.

NOVÝ SPOJ LIDÉ VÍTAJÍ

„Žralok“ by měl prvně vyjet v polovině prosince. „Je to velmi dobrá zpráva. Čím více vlaků na Moldavské dráze, tím lépe,“ myslí si předseda Klubu přátel krušnohorské železnice Martin Müller.

Vlakovou dopravu na vrcholky Krušných hor platí kraj. Kvůli speciálu mu ale díra v rozpočtu nevznikne. „Vícenáklady nebudou, protože spoj na Moldavu nahradí víkendový spěšný vlak Praha - Louny - Most, který má malé vytížení. U vlaku do hor předpokládáme lepší výsledky využití cestujícími,“ dodala mluvčí. Cílem zařazení nového víkendové spoje je podle ní i podpora návštěvnosti Krušných hor.

Nádraží Moldava
Chybějící úsek železnice z Moldavy do Saska oživí autobusy

Vláček z Ústí na Moldavu nechal vypravit kraj v minulosti několikrát. Vždy s ním jely stovky lidí. „Zážitek to byl parádní. Trať je krásná a cesta díky modernímu vlaku uběhal velmi rychle,“ řekl turista Petr Malý z Ústí, který se svezl „žralokem“ o jarních prázdninách.

Jednotka RegioShark, která svým designem působí téměř jako rychlovlak, dosahuje rychlosti maximálně 120 kilometrů v hodině. Uvnitř nabízí velmi příjemné svezení. Vlak je vybavený uzavřeným systémem WC v bezbariérové úpravě, prostorem pro jízdní kola, klimatizací, audiovizuálním informačním systémem.

Má moderní sedačky a bezbariérový nástup. Podle mnohých odborníků patří k nejkrásnějším současným vlakům Českých drah.

POZOR NA VÝLUKU

Kdo chce momentálně vyrazit na výlet na hřebeny Krušných hor, může využít čtyř párů vlaků. Pozor si musí dát na výluku v úseku Dubí - Moldava způsobenou sesuvem trati. Místo motoráčků jezdí teď z Oseka na Moldavu autobusy.

„Na sanaci sesuvu se již pracuje. Na trati se opraví sesunutá opěrná zeď a znovu se bude dělat také odvodnění,“ popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Lodní doprava mezi Litoměřicemi a Ústím
Lodní doprava jezdí letos z Ústí i proti proudu až na Podřipsko

Trať projde revizí, zhutní se železniční spodek a vymění se pražce a částí kolejí. „Též se znovu upraví geometrická poloha kolejnice,“ dodal mluvčí.

Práce vyjdou na 53 milionů korun. Hotovo má být do konce listopadu.

Moldavská horská dráha Most - Freiberg (nazývaná též Teplický Semmering), byla oficiálně zprovozněná 18. května 1885. V rámci celé republiky se jedná o technicky unikátní horskou trať, která pomocí tunelů, viaduktů a úvraťové stanice v Dubí překonává značné stoupání.

Dostala se už i na poštovní známku a objevila se v několika dokumentech. Ten poslední se jmenuje Záhada lokálek. K vidění je na serveru youtube.cz. Jeho autorka Andrea Primusová jím chce vyvolat veřejnou diskuzi o tratích, vlacích, nádražích i silnicích.

Dobročinný kabelkový bazar v Olympii.
Kabelkový bazar vydělal pro tři děti přes 80 tisíc korun