Galerie: Vášniví nadšenci do balzových křídel stráví v dílnách stovky hodin

Létání s volnými, neřízenými modely má ovšem i dnes mnoho příznivců, ať už jde o házedla, větroně, „motorové“ modely poháněné silou stočeného gumového svazku či motorkem na oxid uhličitý, nebo letadélka s miniaturními spalovacími motory. Zkušení modeláři také dobře vědí, že když se jim jejich letadlo vysoko na nebi „ztratí z očí“, bývá s ním zpravidla konec. Létání s volnými, neřízenými modely má ovšem i dnes mnoho příznivců, ať už jde o házedla, větroně, „motorové“ modely poháněné silou stočeného gumového svazku či motorkem na oxid uhličitý, nebo letadélka s miniaturními spalovacími motory. Chvíle oddechu k debatě. Létání s volnými, neřízenými modely má ovšem i dnes mnoho příznivců, ať už jde o házedla, větroně, „motorové“ modely poháněné silou stočeného gumového svazku či motorkem na oxid uhličitý, nebo letadélka s miniaturními spalovacími motory. Létání s volnými, neřízenými modely má ovšem i dnes mnoho příznivců, ať už jde o házedla, větroně, „motorové“ modely poháněné silou stočeného gumového svazku či motorkem na oxid uhličitý, nebo letadélka s miniaturními spalovacími motory. Komerční rozvoj rádiem řízených modelů (RC – radio control) nastal ve světě právě přibližně v 50. letech a u nás se první RC modely objevily na počátku 60. let. Komerční rozvoj rádiem řízených modelů (RC – radio control) nastal ve světě právě přibližně v 50. letech a u nás se první RC modely objevily na počátku 60. let. Komerční rozvoj rádiem řízených modelů (RC – radio control) nastal ve světě právě přibližně v 50. letech a u nás se první RC modely objevily na počátku 60. let.