Jaká byla vaše cesta k hasičům?
K hasičům jsem se dostal díky manželce, která byla u dobrovolných hasičů v Terezíně. Začínal jsem tedy u dobrovolníků, a pak po dokončení maturitní zkoušky jsem se dostal ke státním. U nich jsem od srpna 2007.

Od začátku jste chtěl pracovat u státních hasičů?
Ani ne, předtím jsem byl řidič kamionu. Děti začaly růst, a proto jsem chtěl být více doma. Cestování jsem měl už dost, přemýšlel jsem, co budu dělat. Rozhodl jsem se stát se profesionálním hasičem.

Vzpomenete si na váš první zásah?
Myslím, že u dobrovolných hasičů bylo prvním zásahem hašení hořící trávy někde v Kopistech. Každopádně, jeden z největších zásahů byl u rozsáhlých povodní v roce 2002. Mám pocit, že můj premiérový zásah u profesionálů bylo otevírání bytu, žádný velký případ to nebyl.

Na jakých pozicích jste pracoval?
Přes deset let jsem byl na výjezdu, a pak se mi naskytla možnost dělat kontrolní činnost a vyšetřovat požáry. Nejvíce mě u toho baví různorodost, každý den je jiný.

Popište váš pracovní den.
V rámci vyšetřování požárů zjišťuji příčinu. Pokud jde o kontroly, mám plán, který musím splnit. Jde o několik kontrol týdně. Jdu do nějaké firmy, ve které provedu kontrolu požární bezpečnosti. Zjistím, zda jsou v pořádku únikové východy, hydranty, hasící přístroje. Z kontroly udělám záznam, pokud je něco v nepořádku, pak následují sankce.

Jaká je situace, odhalujete hodně nedostatků?
Vzhledem k tomu, že se před několika lety podmínky požární bezpečnosti zlepšily a sankce se opravdu dávají, se situace v posledních dvou třech letech výrazně zlepšila.

Jak vysoké jsou dnes pokuty?
Jsou odstupňované podle toho, o jak velký prohřešek se jedná. Pokuty jsou například deset tisíc korun, ale také deset milionů korun, což je pro drtivou většinu společností likvidační.

Jsou podle vás důležití dobrovolní hasiči?
Pokud se na to podívám z profesního hlediska, tak jsou ohromným přínosem zejména při dlouhodobých zásazích. Například při prackovickém požáru zasahovali profesionálové z Litoměřic a Lovosic a kromě nich také celá řada dobrovolných hasičů, což výrazně pomohlo.

Máte při výjezdech problémy s kázní ostatních řidičů?
Jsou s tím opravdu velké problémy. Někteří řidiči uhnou, dají přednost. Jsou ale také řidiči, kteří zastaví v zatáčce, neumí udělat prostor. Mnoho z nich se nepodívá do zpětného zrcátka, a tak neví, že jede ne jedno auto ale dvě tři. Já jezdím na vyšetřování s osobním autem Ranger a mám také problémy. Dalším nedostatkem jsou zkušenosti mladých řidičů.