TataBojs, indie rocková kapela z Prahy, je na turné k nové desce Ležatá osmička. Po startu šňůry v Brně a hraní v Jablonci, Praze či v Košicích ji v úterý uvidí ústecký Music Club Doma v rámci studentské akce Papučpárty.

„Novinka TataBojs vyšla letos v červnu po 4 letech. Ihned se vyhoupla na 1. místo domácí hitparády a dál v ČR patří k nejprodávanějším,“ pochvaluje si Michal Máka ze Supraphonu, který Ležatou osmičku vydal. I na otázky studentů UJEP, kteří Papučpárty pořádají, odpovídají Milan Cais (bicí, zpěv) a Mardoša (baskytara) z TataBojs. Oba se spoluhráči pak ještě uvidí v sobotu 12. listopadu kadaňské KZ Orfeum s hosty Sunflower Caravan a výbornými alternativními Dva.

Dva kroky vepředu

Marie Burkhardtová: Kapela se svou novou deskou posune o krok dál. Kde vás máme tedy teď hledat?
Milan: Vždy pro jistotu o dva kroky vepředu (smích).

Jiří Thán: Jak se vám Ústí nad Labem líbí? Vracíte se na sever rádi?
Milan: Ústí nad Labem považuji za mimořádné město nejen kvůli jeho pozici. Hrajeme v něm rádi, dokonce jsem tam jednou i vystavoval. Mám v Ústí i nějaké kamarády okolo Činoherního studia.

Martin Miko: Zajímalo by mě, jak jste se dohodli na spolupráci s W518 (Vladimirem 518, rapperem ze slavné CZ skupiny PSH poznámka autora) na skladbě „Světová“?
Milan: Dost jednoduše. S Vladimirem jsem byl v kontaktu už dřív kvůli jeho nové sólové desce. V momentě kdy jsme se rozhodli, že píseň Světová by mohla být z části rapová, jsem mu zavolal, on za tři dny dopsal svou část textu na naše téma a za další den jsme to nazpívali. Byla to v kontextu těch ostatních úplná rychlopíseň.

Marie Burkhardtová: Co spíš? Opakování nebo změna?
Milan: Opakování.

Papírovka nebo mince?
Milan: Papírovka.

Usínání nebo vstávání?
Milan: Usínání.

Světová nebo lokální?
Milan: bohužel pouze lokální.

Hořká, nebo mléčná?
Milan: Jak kdy…

2031 nebo 1. 11. 2011?
Milan: 1. 11. 2011 !!!!!

Symbol bez konce

Ludmila Dubinská: Proč se vaše nové album jmenuje Ležatá osmička?
Milan: Ten symbol nemá konec ani začátek a ve svý zašmodrchanosti dobře opisuje atmosféru alba. Navíc je to naše osmá deska.

Jan Pippinger: Co děláte ve svém čase, čím se živíte, pokud nehrajete?
Milan: Věnuju se vizuální tvorbě a svým dětem.

Michal Nejedlý: Jste si vědomi toho, že jste spolu s J.A.R. natočili nejlepší desky roku? A že jste nejspíš jasnými adepty na Zlatého Anděla?
Milan: Tak takhle jsem o tom milý Michale zatím nepřemýšlel, ale díky za tip (úsměv).

Pavel Frič: Co říkáte na konkurenční kapely, stylu Nightwork? Baví vás?
Milan: Nebaví.

Radek Strnad: V sále, kde zahrajete na Papučpárty, měla severočeskou premiéru vaše show k CD Biorytmy (2002). Tehdy produkce turné kontrolovala novinářům fotky z pódia a chovala se, jakoby přijela velká zahraniční hvězda. Věděli jste to?
Milan: Nevěděli, ale na pódium fotografy nepouštíme nikdy. To je ovšem úplně standardní i v našich lukách, řekl bych. První tři písničky bez blesků jsou dovoleny vždycky a v úterý to v klubu Doma nebude jinak.

Parádní Open Air

Jaké bylo vrátit se na místo činu - Open Air festival s novým CD?
Milan: Byli jsme myslím jedna z mála domácích kapel (jedna ze dvou - smích), která si zahrála zatím na obou ročnících a oba koncerty byly parádní.

Proč, čím nejvíce byly skvělé?
Měli jsme pocit, že už písničky z nového alba lidi trochu znají. Letos jsme na Open Air Festivalu v Panenském Týnci měli krásný čas hned po setmění na hlavním pódiu před headlinerem celé akce. Víc jsme si přát nemohli.

Je Ležatá osmička ležák?
Milan: Navíc nepasterizovaný (úsměv).

Turné bez Světové

Které skladby právě z této své letos nové desky běžně živě nehrajete, takže je můžeme slyšet jen na desce? A proč to tak je?
Milan: V Praze jsme díky účasti hostů Clarinet Factory a Vladimira 518 přehráli poprvé a asi i naposled album celé. Jinak na turné hrajeme krom těchto písniček Světová a Písmenková všechny.

Obrázky v bookletu CD Ležatá osmička jsou právě ty, které už Ústí předloni vidělo na výstavě v Činoherním studiu?
Milan: Ano, v Činoheráku jich bylo ještě o jednu víc.