Festival pokleslých žánrů bude bavit od pátku 16. do neděle 18. března. Nejprve poetickou „sebevražednou“ Psychózou HaDivadla (pátek, 19.00, 130 Kč), ale i zábavnou „Nocí oživlých mrtvol“ hradeckého Klicperova divadla (sobota, 19.00, 130 Kč) a v neděli Stand´artním kabaretem divadla Vosto5 (19.00, 105 Kč).

„Vstup na pokleslý doprovodný program ve foyer ČS je zdarma, na vlastní nebezpečí; bude tu vše nasvíceno do červena, zazní pokleslé hity 80. let jinak, navrch projekce „bavorského porna“. Pultem provede a poklesne Jiří Maryško z ČS,“ prozradil Deníku dramaturg Filip Nuckolls.

Ke každému představení dostanou diváci zábavu navíc. V pátek 16. března po Psychóze je čeká od 21.00 „Zmagnetizovaná blána“ živý dokument na vlastní nebezpečí.

Po Oživlých mrtvolách ve 21.30 v sobotu začne Kulisák divadelní safari s průvodcem. A jak jinak zakončit festival v neděli po Kabaretu než Posledním chlebíčkem?!

Na co se tedy v premiéře nové akce těšit? Jak vidí úvodní Psychózu samo HaDivadlo a divadelní kritika? „Hra je dramatickou básní, v níž se autorka pokouší zachytit vlastní rozpadající se osobnost na cestě k sebevraždě,“ vzkazuje HaDivadlo.

„Bohužel sebevraždu po napsání hry nakonec také opravdu spáchá. Jedná se tedy o poslední hru autorky mohutného básnického talentu a tragicky předurčeného osudu. Dialogy beznadějně se míjejících postav lékařů a pacientky, zoufalé elegie, zaříkávání i vyznávání smrti jako jediného lékaře, to vše podávané hravou a osobitou formou dekadentního kabaretu,“ doplnil ještě ústecký režisér Filip Nuckolls.

Marcel Sladkowski z Divadelních novin doplnil: „Kabaretní opona si zahraje hned zkraje, kdy se zpod ní vynoří hlava, ruce a nohy, jimiž tři interpretky vytvářejí iluzi jediné figury. Tento obraz symbolicky vystihuje rozpolcenost hrdinky, kterou předpisem 3 postav asi sledovala i autorka. Režisér si s nutnou neurčitostí postav poradil zdatně: Jakmile se zdá, že se z hereččiny kreace stává konkrétní figura, lehkým posunem tuto iluzi zruší,“ napsal.

„Všechny tři interpretky plní svůj úkol přesně: jsou dobře odlišitelné a přitom přesnými znejisťujícími posuny ve výrazu vytvářejí potřebný „trojjediný“ dojem.

V závěru inscenace, která v souladu s textem není beznadějná, nechal režisér zopakovat část replik z úvodu, jimiž naléhavě akcentuje otázku po tom, co jeden každý z nás může nabídnout svému okolí. Tedy otázku, jak i my diváci užíváme dar toho, co nazýváme duševním zdravím, k obecnému prospěchu. Je to oslovující tečka za dílem, jež může většinového diváka svou vyhraněností svádět k odstupu. Silná inscenace HaDivadla k němu však nedává výraznější příležitost,“ dodal ještě Marcel Sladkowski.