Psychothriller „Záblesky chladné neděle" (2012) točil Ivan Pokorný (Kriminálka Anděl, Expozitura) na podzim 2011 na severu. Hrají v něm z Činoherního studia Jan Plouhar, Josef Kadeřábek i Kryštof Rímský, Činoherák byl základnou při natáčení.

„Bez pařeb by to nešlo. Ale hlavně jsme i po večerech zkoušeli. Byl to vysoce profesionální přístup zkušeného týmu," ohlíží se Kryštof Rímský. Škoda, že se asi už do konce sezóny nepodaří film na DVD (Magic Box, květen 2013) v Ústí pokřtít. Ale co když jo?

Kryštofe, jaké je hrát s kolegy z Činoherního studia ve filmu?
S Janem Plouharem to bylo poprvé, s Robertem Jaškówem jsem zvyklý točit. Adélu Petřekovou jsem potkal poprvé. Bylo to příjemný v tom, že na sebe s Honzou dost slyšíme, za ty roky na jevišti jsme na sebe zvyklí. Už si něco ani nemusíme říkat a funguje to. Ale máme tu spolu asi jen jednu pořádnou scénu.

Také Činoherák poslední roky na atmosféru Sudet dost hraje…
To byl i záměr Ivana Pokorného, režiséra. Má kraj Sudet rád, ač tu nepůsobil v divadle. Má oko na mystično Sudet, v Záblescích je to myslím dobře zachycené. A kamera je tu nedoceněná, podle mě je úžasná. Škoda, že na film přišlo do kin málo diváků. Ale myslím, že se ještě může „chytit" zpětně.

Co jste si od filmu sliboval?
Já nic moc nečekal, pro nás všechny to byl experiment. Ivanem počínaje, přes autorku scénáře Ivu Procházkovou a námi konče. Dost se dělalo na koleně, je to takový partyzánský, rodinný film. Či spíš komunitní, to zní lépe.

Celý rozhovor čtěte v tištěném čtvrtečním Deníku!