„V sedmdesátých létech 20. století to byla moje nejúspěšnější fotografie. Vznikla v Tisovských skalách, pózovali mi na ní kamarádi a uspěla na mnoha zahraničních výstavách. Kromě jiného i na tokijském salonu, odkud mi ji organizátoři vrátili krásně adjustovanou i s katalogem,“ pochlubil se autor.
Výstavu rozčlenil do několika tématických okruhů, nejstarší snímek pochází z roku 1969, nejnovější záběry pořídil před půl rokem. Divák postupně spatří fotografické celky aktů, zvláštní prostor je vyhrazen starým Teplicím v sedmdesátých a osmdesátých létech, kdy se bouraly Trnovany a na místě klasicistních budov vyrůstaly socialistické betonové skelety. Část snímků dokumentuje Reissigovo působení coby oficiálního fotografa nově otevřeného domu kultury.
Samozřejmě jsou na výstavě zastoupeny také obrázky z jeho četných zahraničních cest. Součástí této hlubší retrospektivy jsou samostatně vyčleněné snímky ze slovenského Liptova. Od osmdesátých let je v Reissigově tvorbě patrno hlubší okouzlení přírodou, jíž se v podstatě věnuje dodnes.
Třetina převážně „lezeckých,“ černobílých záběrů je zachycena klasickým fotoaparátem, počínaje osmdesátými léty nastupuje barevná fotografie, zpočátku ještě formou klasiky, později digitálu. „Ten mi ohromným způsobem pomohl,“ přiznává fotograf. „Samozřejmě ještě občas používám klasiku, ale digitál mi umožnil další tvůrčí rozvoj. Z pětatřicetiletého sezení v temné komoře už jsem v podstatě šeroslepý a nejsem schopný vlézt před zvětšovák. Ale dneska mám zvětšovák v počítači, který si pustím za denního světla a ve speciálním programu si fotku dotvořím k obrazu svému.“
Při ohlížení se za životem, který prožil s fotoaparátem na krku, asi nejvíc vzpomíná na zmíněná sedmdesátá léta, kdy s partou kamarádů z horolezeckého oddílu Lokomotivy Teplice jezdil do Vysokých Tater. „Tehdy jsme osmkrát, desetkrát do roka lezli v Tatrách, protože do ciziny nás nepouštěli.“
Záběrům okořeněným vzpomínkami z mládí zřejmě v jeho srdci nemohou konkurovat ani pozdější Alpy, Kavkaz či Himálaje. Nejnověji na přelomu loňského roku podnikl Reissig cestu napříč Jihovýchodní Asií. Vznikla působivá reportáž z Laosu, Barmy, Vietnamu, Srí Lanki a Thajska.
Jiří Reissig se fotografii věnuje od roku 1963, je zakládajícím členem skupiny TOTAL, která se dodnes schází. Od roku 1972 je členem Svazu českých fotografů, v roce 1978 obdržel titul Autor Svazu českých fotografů.
Výstava jeho fotografií, kterou finančně podpořil Magistrát města Teplice, je v jízdárně teplického zámku, počínaje dnešní vernisáží v 17 hodin, k vidění do 16. prosince.