Předchozí
1 z 5
Další

Šárka Hodslavská pracuje jako  výživová poradkyně Centra sportovní ortopedie a medicíny v Teplicích.Zdroj: archiv Šárky Hodslavské

Pětatřicetiletá Šárka Hodslavská. prý sama v mládí jedla nezdravě a trpěla zdravotními problémy. „Až změna stravy a studium výživy mi pomohlo,“ dodala. Podle ní je v dnešní době více než žádoucí posilovat imunitní systém. A to z důvodu, aby se naše tělo umělo lépe bránit virovým a jiným infekcím.

Šárka Hodslavská pracuje jako  výživová poradkyně Centra sportovní ortopedie a medicíny v Teplicích.Zdroj: archiv Šárky Hodslavské

„Správně složená a pestrá strava je velkým pomocníkem pro zdravé tělo. Měl by na ni být kladen velký důraz,“ myslí si výživová poradkyně. Co tedy zařadit do jídelníčku, abychom podpořili, co nejvíce náš imunitní systém? „Absolutní jedničkou posilující naši imunitu je vitamín C. Umí v našem těle zvýšit množství bílých krvinek a tím se naše tělo stává odolnější v boji proti nemocem,“ sdělila. V přirozené stravě ho nalezneme především v rakytníku, paprice, šípku, citrusech, křenu, listové petrželi, kiwi, černém rybízu. Ve vysoké koncentraci se nachází v exotických bobulích acai berry a camu camu. „Pokud někdo nemůže například z důvodu alergií některé tyto potraviny, tak může sáhnout po doplňku stravy s vitamínem C, a to ideálně v lipozomální formě, kde je vstřebatelnost mnohokrát vyšší,“ radí Hodslavská.

Šárka Hodslavská pracuje jako  výživová poradkyně Centra sportovní ortopedie a medicíny v Teplicích.Zdroj: archiv Šárky Hodslavské

Důležitou roli pro zdravě fungující tělo hraje i vitamín D. Ten můžeme získávat ze slunečního záření a v rámci stravy ho nalezneme v rybách, tresčích játrech, vejcích a houbách. Jídelníček by měl podle Hodslavské obsahovat i kysané mléčné výrobky, jako jsou jogurty a kefíry. „Ty obsahují prospěšné probiotické bakterie. Neměli bychom též zapomínat na dostatek zdravých tuků jako jsou omega tři mastné kyseliny, které jsou vysoce protizánětlivé. Nalezneme je v rybím tuku, lněném oleji, chia semínkách a ořeších.“

Šárka Hodslavská pracuje jako  výživová poradkyně Centra sportovní ortopedie a medicíny v Teplicích.Zdroj: archiv Šárky Hodslavské

Poradkyně je tohoto názoru, že tělo je velmi chytré a pokud mu dáme, co potřebuje v podobě kvalitních živin, dokáže se nemocem lépe bránit.

Šárka Hodslavská pracuje jako  výživová poradkyně Centra sportovní ortopedie a medicíny v Teplicích.Zdroj: archiv Šárky Hodslavské

„Proto by v našem jídelníčku mělo být dostatek ovoce, zeleniny, ryb, ořechů, zakysaných mléčných výrobků a celozrnných potravin. Je totiž lepší se preventivně o své tělo starat než v budoucnu čelit některým zdravotním problémům,“ uvedla Šárka Hodslavská.

Lea Kernerová