Objíždět Bílinu nebo se podhrabat pod domy podobně jako to s Nivou dělala čtveřice návštěvníků z budoucnosti ve známém stejnojmeném českém seriálu. V Bílině řeší budoucnost dopravy, aby se ulevilo obyvatelům od kamionů a dalších aut na přetíženém hlavním průtahu.

Petr Málek, Teplický deníkZdroj: Deník / Zdeněk Traxler

Ve hře na odklonění dopravy jsou dvě možnosti. Takzvaná varianta A, která je stará několik let a představuje vybudování nové silnice po oblouku mimo město. To by představovalo zásah do přírody na povrchu, k čemuž už je platné posouzení vlivu na životní prostředí. Dokonce se na to v rozpočtu státu našla v minulých letech část peněz. Po změnách ve vládě ale z realizace nakonec sešlo s argumentem, že peníze jsou potřeba jinde. Ministerstvo dopravy označilo variantu A jako velmi drahou a uložilo ji k ledu.

V případě řešení dopravy v Bílině existuje také mnohem mladší návrh, kterým je tunelové řešení prezentované bývalým starostou Oldřichem Bubeníčkem. Silnice, která by pod povrchem prakticky kopírovala stávající průtah. Ovšem s tím rozdílem, že auta by na začátku a konci města zajížděla pod zem.

Místo, kde by měl být nájezd na obchvat města Bíliny ve směru od Teplic.
Doprava přes Bílinu by mohla vést tunelem pod městem

Varianta A nyní spí jako blaničtí rytíři a čeká na své případné probuzení. V případě tunelu se dělá v Bílině průzkum podloží. Na základě výsledků geologických sond pak ŘSD udělá finanční rozvahu na vybudování čtyřproudého poddolování města.

Bílinou denně projedou stovky aut mířící z Mostu do Teplic či naopak. Obyvatelé chtějí ulevit od smradu z výfuků. Jakákoliv možnost bude drahá, což je jasné. Z pohledu nejrychlejšího řešení vedoucího ke zlepšení situace se jeví původní varianta A, která je nejvíce připravená.

Den prevence před OC Olympia v Teplicích
OBRAZEM: Na Dni prevence nejvíc táhl zásah hasičů u dopravní nehody