Otázkou je, zda by se situace nějak výrazně změnila, kdyby pro současné „závodníky“ prošlo krajem navrhované navýšení rychlosti o 20 kilometrů v hodině, tedy z devadesátky na stodesítku. Dodržovali by pak řidiči tento limit? Nejspíše ne. Pak by sešlápnutím plynu nutili ručičku na tachometru olizovat cifru 130, ne-li by ji pouštěli ještě více doprava, což jim při současné devadesátce přeci jen zatím nechce dovolit svědomí. A poctivci by ve stodesítce stejně zase byli proti nim jako šneci.

Petr Málek, Teplický deníkMinisterstvo dopravy už před časem deklarovalo, že se bude snažit na takovýchto v jednom směru dvouproudých silnicích napříč republikou zrychlovat provoz. Teď to podpořil kraj, možná by na to kývli i policisté. Ovšem za podmínek, že na to bude silnice připravená po bezpečnostní stránce. Doba jízdy na přibližně desetikilometrovém úseku od tabule značící konec Teplic až k vjezdu do Bíliny je při plynulé jízdě přibližně 10 minut.

Ti, co se na silnici považují za závodníky, to pochopitelně stíhají trochu dříve . Rozdíl obou cílových časů ale není zas tak velký. Co ovšem bude velké, jsou úpravy, které by silničáři museli na zmíněné silnici udělat, aby se tu mohlo jezdit 110 kilometrovou rychlostí, aby se úsek mezi oběma městy stal výhradně silnicí pro motorová vozidla. Je to ale skutečně potřeba? Je tak nutné pro přibližně desetikilometrový úsek vynakládat stovky tisíc, aby se tu mohlo jezdit 110 kilometrů za hodinu? Ne. To, že by silnici pro rychlejší provoz bylo potřeba upravit, je dané podmínkami ministerstva dopravy. Současné zastávkové zálivy jsou nevyhovující.

Podle dopravních expertů by se musely prodloužit nájezdy z vedlejších silnic. Někde upravit svodidla a možná dát zábrany pro zvěř. Úprava povrchu vozovky, a to především v části mezi Hostomicemi a Bílinou, je zapotřebí i s ohledem na současnou povolenou devadesátku. Ovšem zvyšovat rychlost o 20 km/h a tím pádem vynaložit stovky tisíc do zmíněných úprav, je zbytečné. Devadesátka stačí. měl uznat.