Relativně moderní vagóny se rozhodl národní dopravce přesunout na spojení Prahy a Chebu jezdící přes Ústí nad Labem.  „Je smutné, že České dráhy sem přesouvají vlaky, které by už v 21. století jezdit neměly. Nevím, proč to dělají, jestli se Ústeckému kraji za něco mstí nebo jestli občanům chtějí zhoršit cestování,“ prohlásil náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek. Narazil tak na to, že České dráhy přišly o některé tratě v Ústeckém kraji a nahradí je soukromí dopravci. Namátkou třeba mezi Děčínem a Ústím nad Labem Střekovem.

Velmi nepříjemné bude nasazení horších vagónů pro vozíčkáře. Ti se totiž do rychlíků od prosince nedostanou. Cesta kamkoliv jinam než do Prahy nebo Ústí nad Labem se jim tak výrazně zkomplikuje. Ale negativně dopadne i na ty, kteří vlakem každý den cestují za prací. Do Prahy sice mohou jezdit přeplněnými vlaky EuroCity, které navíc jezdí velmi často zpožděné, ale velká část z nich využívala právě spojení rychlíkem. Ten oproti mezinárodním expresům totiž staví i v menších městech, kde jsou velcí zaměstnavatelé.

Stát, který toleruje nasazení starších vozů na jím objednávaných rychlíkových spojích, tak vlastně popírá sám sebe. V minulosti totiž vyzýval k větší mobilitě zaměstnanců. Ty naláká do vlaků jen tehdy, pokud nabídne přesné, spolehlivé a moderní vlaky.  Po rozhodnutí Českých drah a toleranci státu to bohužel opět vypadá, že Děčín je na samém okraji zájmu vnitrozemí.