Systém parkování a provozu aut zde byl naposledy korigován před 20 lety, při kompletní rekonstrukci náměstí, kdy zde ovšem stával pouze starý Prior. Nyní tu jsou dvě velká obchodní centra a v plánu ještě hotel. Není se tedy čemu divit, že počet aut, která denně projíždí přes náměstí, roste.

Podle některých je tento prostor nedaleko historického jádra města celkově architektonicky otřesný a podle struktury majitelů objektů by se prý klidně mohlo náměstí jmenovat Třešňákovo. Právě tento podnikatel stojí za jednou z krabic pro „šopování“, a naproti ní místo stávající budovy telecomu hodlá postavit několikapatrový hotel. Je to ale jeho právo.

Podle návrhu odborníků přes dopravu by se mělo náměstí Svobody do budoucna stát více výhradně pěší zónou, která by plynule navazovala na stávající promenádu v Krupské ulici. Auta by už neměla jezdit podél obchodního centra Fontána. Aby se více zajistila bezpečnost, navrhují odborníci v dalších částech přechody. A to i v Dlouhé ulici, která k náměstí přiléhá a kde doposud platí zóna 20km/h. Takovou malou rychlostí tu ale projíždí málokdo.

Zajistit větší bezpečnost chodců je jistě správná myšlenka. A pokud se tímto směrem město na frekventovaném náměstí vydá, je to jedině dobře. Na druhou stranu by zároveň lidé přecházející ulice, kterým vyjde město vstříc, měli zlepšit svoji disciplínu. Měli by především respektovat to, že i v autech sedí člověk, který na každou dopravní situaci musí reagovat. Vběhnout řidiči přímo pod kola auta a divit se, že na ně muž za volantem zatroubí, když musí dupnout na brzdy, by se stávat nemělo. Dopravní situace na náměstí Svobody bude vždy o vzájemném respektu řidiče a chodce.