V současné době by mohl být příznivější kurz spíše na oživení vlakové přepravy. Objevil se totiž soukromý dopravce KPT Rail, který o železniční koridor mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova stojí. Pro místní lidi je to určitě příznivá zpráva. Kozina je pro ně totiž kus místní historie. Bydlí vedle ní a vlaky jsou součástí jejich života. Někteří ji dokonce kdysi využívali jako dopravní prostředek do zaměstnání.

Kromě turistických motoráčků chce dopravce na koleje, které se klikatí úpatím Krušných hor, vrátit také nákladní soupravy. První vláček by měl po trati jet letos v létě. Do té doby je ale potřeba udělat po celé trati hodně práce. Zejména v teplické části meziokresní lokálky. Od Unčína až po Lesní Bránu, místy pak až po konečnou stanici v Oldřichově, je hodně zarostlá. U Lesní Brány ji dráhy už trochu prosekávají, což naznačuje, že zájem o provoz tu skutečně je.

Kozí dráha - oblast Teplicko, nádraží Unčín
VIDEO, FOTO: Takto vypadá Kozí dráha mezi Unčínem a Lesní Bránou na Teplicku

To, že lidé mají o obnovení provozu a zachování kolejí do budoucna zájem, svědčí zájem o dobrovolnickou brigádu, která se chystá na duben. Přes sociální sítě se jich přihlásila s pomocí už celá řada. A to je dobře. Takovéto lokálky by se měly uchovávat. Je to přeci jen kus místní historie. Je i dobře, že se o obnovení provozu chce zasloužit soukromý dopravce, který má s podobnými akcemi své zkušenosti. Třeba na jihočeské lokálce z Číčenic do Týna nad Vltavou.