Jedním z nejkritičtějších míst na Teplicku, co do počtu nehod, je dlouhá rovinka u Olympie v Srbicích. Nedávno tam přišel o život po nárazu do linkového autobusu 19letý mladík.

SMYKY MOTORKÁŘŮ

Postrachem řidičů je i I/8, která roky nesla označení E55, a to v úseku z Dubí na Cínovec. Předminulou sobotu v zatáčce nad dubským vlakovým nádražím havaroval motorkář.

„Jel z Dubí na Cínovec a asi mu to podklouzlo. Sice svítilo sluníčko, ale silnice lemují stromy, které vrhají stín. Nikdy nevíte, jestli je to tam mokré či suché. Zvýšená opatrnost při průjezdu touto lokalitou je zcela na místě,“ řekl velitel Městské policie Dubí Tomáš Pykal.
42letý řidič motocyklu Yamaha skončil pod svodidly. S těžkým zraněním ho transportovali záchranáři vrtulníkem do ústecké nemocnice.

„Pacient je hospitalizován na jednotce intenzivní péče ústecké Masarykovy nemocnice. Jeho stav je stabilizovaný, ale vážný,“ pronesl mluvčí nemocnice Ivo Chrástecký.

Využít hezké počasí posledních dnů chtěl asi i motorkář v Háji u Duchcova. Na své motorce značky Honda dostal smyk, spadl a narazil zezadu do stojícího auta.

„Spolujezdkyně řidiče motocyklu utrpěla lehké zranění, se kterým byla převezena do nemocnice na ošetření. Dechové zkoušky na přítomnost alkoholu v dechu byly u všech účastníků nehody negativní. Bližší okolnosti a příčina nehody se šetří,“ sdělil mluvčí policie Daniel Vítek.

KAMIONY MIZÍ Z BOŘISLAVI

Dalším kritickým místem pro šoféry je zatáčka nad Bořislaví. Během tří let se v Bořislavi stalo 12 nehod. Dva lidé při nich zemřeli, jeden se těžce zranil. Teď se tam situace pomalu lepší a to hlavně z důvodu úplného otevření dálnice D8. Autostráda totiž odklonila z obce především kamionovou dopravu.

„Doprava tu už není tak hustá. Na silnici v oblasti Bořislavi je lepší přehled, motoristé tu jezdí rozvážněji,“ potvrzuje Daniel Vítek z teplické policie.

Podle statistik dopravní policie se zatím letos od ledna do konce září na Teplicku stalo 1021 nehod. O život při nich přišli čtyři motoristé, 15 lidí utrpělo těžké zranění.

„Údaje o nehodách z informačního systému dopravní policie ještě projdou úpravou, protože některé nehody se mohou z hlediska zdravotních následků přehodnotit. Nelze dopředu vyloučit, že dojde k posunu v počtu zemřelých, protože někdo ze zraněných může zemřít až později v nemocnici,“ uvedl preventista z ústeckého BESIPu Jan Pechout.