„Dopravní policie předpokládala, že letos poklesne počet úmrtí a těžkých zranění na přetížených objízdných trasách nahrazujících nedostavěný úsek dálnice D8 na Ústecku. K tomu skutečně došlo. Přesto je v kraji letos více smrtelných nehod než loni,“ uvedl vedoucí ústecké krajské policie Jiří Ušák.

NEJVÍCE ÚMRTÍ JE NA LOUNSKU

Dopravní policisté mají přehled o nehodovosti na silnicích, znají riziková místa, spolupracují při vytipování nejvhodnějších způsobů zabezpečení krizových míst. Ale poslední slovo při nehodách má náhoda.

„Prozatím, podle předběžných statistik, evidujeme nejvíce úmrtí na Lounsku 10 a na Litoměřicku 9. Nejméně, jediné úmrtí, na Chomutovsku. Smrtelné nehody nemají žádné statistické souvislosti. Jedná se o náhody zřetězené do osudových souvislostí,“ dodal Ušák.

Souhru krutých náhod potvrzuje nehoda z 25. října. Ve 12:55 jel řidič s vozem Škoda Felicia po silnici II/260 od Úštěku ke křižovatce s hlavní silnicí I/15. Řidič nedal přednost v jízdě. Do křižovatky vjel v době, kdy z jeho levé strany po hlavní silnici přijížděl tahač s návěsem.

Škodovku náraz odhodil do odbočovacího pruhu. Jedna spolujezdkyně doslova vylétla z vozu a zahynula. Vážně se zranila i další nepřipoutaná spolujezdkyně. Další spolujezdec a řidič skončili v litoměřické nemocnici. Oba řidiči byli střízliví. Při nehodě bezpečnostní pás mohl zachránit jeden lidský život.

„Ročně používání pásů zachrání v Evropě zhruba 2 000 lidských životů. Přitom stačí jenom dva pohyby a dvě tři sekundy vašeho času k jeho zapnutí. Nepřipoutanému pasažérovi hrozí až pětkrát vyšší riziko smrtelného zranění než tomu, kdo použil pásy,“ uvedl Jan Pechout z BESIPu.

Mimořádné rozuzlení měla nehoda v Ústí též z 25. října. Jistá smrt se tehdy řidiči vyhnula. Mazda jela v 16.30 hodin Opletalovou ulicí a střetla se s protijedoucím tahačem. Vlivem mikrospánku přejel řidič mazdy do protisměru a čelně se střetl s nákladní soupravou.

Při pohledu na osobní auto bylo jasné, že řidič nemohl střet s tahačem přežít. Ale přežil. Jenom se zraněním. Vzhledem k tomu, že vůz byl uzpůsobený k provozu v Anglii, seděl řidič vpravo. Pokud by seděl vlevo, náraz by nepřežil.

„U dané nehody tomu tak bylo, protože naráz šel do míst, kde obvykle sedí řidič,“ potvrdil vrchní komisař krajské dopravní policie Miroslav Mocek.

Dopravní statistiky leden - říjen 2017Řízení pod vlivem alkoholu: 304 případů (loni 323)
Řízení pod vlivem drog: 22 případů (loni 25)