Řidič červeného vozidla Volkswagen Bora jedoucí od Lovosic vjel na rovném úseku do protisměru, kde se čelně střetl s protijedoucím vozidlem Citröen Xara.
„Výsledek je tragický. Šedesátiletý řidič z volkswagenu nehodu nepřežil. Jeho manželka na místě spolujezdce utrpěla těžké zranění,“ uvedl mluvčí policie Vladimír Junek.
Těžkým zraněním odnesl nehodu také řidič citröenu.
„Jak k nehodě došlo zatím vyšetřujeme a protože doposud nemáme svědka nehody, museli jsme na místo povolat soudního znalce,“ uvedl Deníku policista z místa neštěstí.
Nehoda způsobila značné dopravní komplikace na již tak vytížené silnici a řidiči museli použít náhradní trasu přes Velemín nebo Litoměřice. Doprava byla obnovena až po osmé hodině.
„Nehoda se mohla stát v důsledku předjíždění, mikrospánku nebo infarktu. Všechny tyto možnosti jsou stále ve hře, uvidíme, co bylo příčinou až v průběhu vyšetřování. Jisté je, že to je letos třetí smrtelná nehoda na silnici první třídy I/30, kterou vyšetřujeme,“ upřesnil vedoucí ústecké dopravní policie Karol Kočárek.
Začátkem ledna ve Vaňově došlo k dopravní nehodě mezi dvěma osobními vozidly, dodávkou a kamionem. Mladý řidič dodávky jedoucí ze směru od Lovosic vjel kolem sedmé hodiny ranní do protisměru, kde se střetl s protijedoucím kamionem. Mladík zaklíněný ve vraku vozu na místě zemřel, nikdo další při nehodě naštěstí zraněn nebyl.
Další letošní smrtelná nehoda se stala u Malých Žernosek začátkem března kolem půl sedmé ráno. Řidič Škody Felicia zřejmě nezvládl na zledovatělé vozovce vozidlo a narazil do protijedoucího kamionu, poté ještě do havarovaného vozidla narazila žena s vozidlem hyundai a řidič fabie. Při nehodě zahynul spolujezdec z felicie a řidič byl těžce zraněn a odvezen do ústecké nemocnice.
Již před dvěma roky varoval ústecký dopravní psycholog Jiří Seidlic, že ze silnice je dálniční stoka, nahrazující dosud neexistující úsek D8 z Řehlovic do Lovosic.
Kvůli hustotě provozu je zde jízda na hraně psychologických možností člověka. „Silnice podél Labe vyhovuje pro běžnou osobní dopravu, ne pro kamiony. Drobné chyby řidičů se zde mohou kumulovat a ze vteřiny na vteřinu zabíjet,“ varoval Seidlic.
Silnice mezi Ústím a Lovosicemi je podle Karola Kočárka pastí. Z jedné strany labský břeh, z druhé hradba náspu železniční trati. Dopravní nehoda proto většinou silnici zablokuje v obou jízdních pruzích.
„Můj názor je, že kdyby byla hotová dálnice, byl by tu o šedesát procent menší provoz a tím i o stejné procento méně nehod,“ říká starosta Dolních Zálezel Miroslav Suchý. „Kdybych mohl, postavím ty, kteří dálnici zdržují před soud,“ dodává starosta. Omezení na sedmdesát kilometrů v hodině podle něj není účinné, protože mnoho lidí rychlost nedodržuje.
Pondělní nehoda vzbudila velkou diskuzi i na webu Ústeckého deníku. „Za tyto vážné nehody na silnici mezi Lovosicemi a Ústím mohou ti, kteří vůbec umožnili vjezd kamionům na tuto komunikaci. Do Lovosic je to asi 24 km a není problém napočítat i přes 100 kamionů v protisměru za 20 minut. Zkuste si ve Vaňově přejít přes silnici na autobusovou zastávku a uvidíte, jaký je to problém. Kdo to nezažil, ten to nepochopí. Dálkové kamiony prostě na tuto silnici nepatří! Je třeba aby tranzit jezdil po železnici, tam je místa dost. Zachrání se tím spousta životů,“ myslí si například Štor Miroslav.