Nejrizikovějším místem z hlediska počtu dopravních nehod v kraji za posledních pět let je silnice mezi Velemínem na Litoměřicku a Bořislaví na Teplicku.

Přestože zde dopravě výrazně pomohla nová dálnice D8, která odklonila především kamiony, zůstává tento úsek bývalé silnice E55 největším strašákem. Upozorňuje na to pojišťovna Allianz ve své automapě, která ukazuje nejčastější místa vážných nehod. Zde je silnice označená jako nejrizikovější v celém Ústeckém kraji.

Na silnici u Bořislavi, která si dříve vzhledem ke zvýšené dopravě získala mezi motoristy označení komunikace smrti, se stalo za poslední tři roky 12 nehod. Z toho dvě smrtelné a jedna s těžkým zraněním. „Problémové je především klesání do obce. Silnice se klikatí, což dělá některým řidičům problémy,“ říká mluvčí teplické policie Daniel Vítek.

Okres Teplice má za Ústecký kraj v automapě v první šestce dvě místa, stejně jako Ústí nad Labem. Po jednom pak Děčín a Litoměřice. Na Teplicku to je kromě Bořislavi ještě úsek silnice v teplické městské části Trnovany. V Ústí byl do seznamu za loňský rok přidán úsek od Rondelu směrem k Úžínu, zejména křižovatka Všebořická Slunná Dukelských hrdinů, kde se stalo pět nehod.

Na Litoměřicku by řidiči měli sundat nohu z plynu na silnici podél Labe v Litochovicích. Podle aplikace Allianz Automapy se tu stalo ve sledovaném pětiletém období 7 nehod s těžkými zraněními.

Na Děčínsku automapa varuje před úsekem na Teplické ulici v Děčíně, u přechodu a autobusové zastávky. V posledních letech se tu stalo 11 nehod. Silnice funguje i jako přivaděč k dálnici a musí ji přecházet děti, které dojíždějí do nedaleké základní školy. Přebíhání silnice se tu málem stalo osudným dívce, která tu vystoupila z autobusu a vzápětí vběhla pod auto. Vrtulník pak dívku převezl do ústecké nemocnice se středně těžkými zraněními.

Podle policie za nehodami stojí především nepřiměřená rychlost, špatné předjíždění a nevěnování se řízení. To potvrzuje také koordinátor BESIPU pro Ústecký kraj Jan Pechout. „Někteří řidiči hazardují se svými životy a ohrožují ostatní, když se snaží předjet auto i v nepřehledných místech. A to je samozřejmě špatně. Když se pak vynoří protijedoucí vozidlo, není už většinou úniku,“ říká Pechout.

Zmíněná aplikace vychází z lokace všech dopravních nehod v České republice evidovaných policií. Jsou v ní identifikována místa nejčastějších havárií s vážnými následky.

Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku do statistiky Automapy bylo, že na dané silnici se za poslední tři roky přihodily minimálně dvě na sobě nezávislé vážné dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo úmrtím a současně mezi těmito tragickými místy nebyla vzdálenost větší než 100 metrů.