ČTK to dnes v sobotu řekl  mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

"Oprava bude složitější, než jak to vypadalo na začátku. Minimálně 50 pražců je zničených," uvedl Illiaš. Podle něj se už ale podařilo poničené vagóny z tratě odstranit. Nehoda se stala v úseku trati z Ústí nad Labem do Bíliny na Teplicku. Tím, že bude provoz zatím jen po jedné koleji, bude podle Illiaše docházet ke zpoždění vlaků.
Tragická nehoda se stala v pátek kolem páté hodiny ranní, vlak jedoucí směrem od Řehlovic narazil do stojícího vlaku. Náměstek generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu Josef Hendrych v pátek uvedl, že strojvůdce jedoucího vlaku neposlechl návěstidlo, výpravčí následně třikrát vyslal generální stop. Vlak se ale nezastavil. Výpravčí se poté marně snažil dovolat strojvedoucímu na mobil. Strojvůdce jedoucího vlaku, který převážel prázdné cisterny, po střetu na místě nehody zemřel.

Vykolejily čtyři vozy. Předběžnou škodu inspektoři odhadují na 25 milionů korun. Na kolejích je za milion korun, za čtyři miliony na stojícím vlaku. Nejvyšší škoda, 20 milionů korun, je na druhém vlaku, který patří dopravě holdingu Unipetrol. Podle mluvčího holdingu Mikuláše Dudy byla lokomotiva po renovaci v roce 2010, měla potřebné technické povolení a procházela revizemi.

Drážní inspekce zjišťuje příčiny nehody. Zaměřuje se zejména na to, proč vlak projel návěstidlo v Řehlovicích a proč nezafungoval takzvaný generální stop, který měl vlaky zastavit. "Lokomotiva byla vybavena zařízením, které může komunikovat s generálním stopem," řekl dnes ČTK mluvčí inspekce Martin Drápal. Podle něj se už podařilo stáhnout nějaká data z nalezených černých skříněk. Předpokládá, že první výsledky analýzy by mohly být příští týden.

O TRAGICKÉ VLAKOVÉ NEHODĚ JSME PSALI ZDE