„V 18.10 hodin jsme dostali hlášení o tom, že kamion najel do mostní konstrukce,“ potvrdila Kateřina Šubová z tiskového oddělení Českých drah. Došlo k okamžitému zastavení železniční dopravy.
„Došlo k zaklínění kamionu pod železničním přemostěním. Ke zranění osob nedošlo. Zhruba na dvě až tři hodiny byla zastavena železniční doprava z důvodu prověření poškození mostu. Po zjištění drážních odborníků, že nedošlo k narušení konstrukce mostu, byl provoz na trati Chomutov – Ústí nad Labem obnoven. Na kamionu vznikla škoda pouze na návěsu, který byl posléze uvolněn a vyproštěn. Dopravní policisté prověřením nezjistili v dechu řidiče přítomnost alkoholu. Případ bude řešen ve správním řízení,“ konstatoval k nehodě Václav Woska, mluvčí teplických policistů.
Okolo 20.00 hodin na místo museli dokonce vyjet techničtí pracovníci Správy železniční a dopravní cesty, kteří zhodnotili rozsah poškození mostu. Šubová v době přerušení provozu jen uvedla, že bude patrně nutné v místě kolize dočasně snížit rychlost vlaků, vše ale musí stanovit pracovníci SŽDC.
Rychlíky byly kvůli nehodě vedeny mimořádně po odklonové trase. „Nejedou přes Teplice, protože by bylo nutné jezdit takzvaně přes úvrať. Rychlíky proto jedou z Duchcova po spodní trase přes Úpořiny a Řehlovice a mimořádně zastaví na nádraží Ústí nad Labem, západ. Cestující do Teplic si tady musí přestoupit na osobní vlaky, které je do Teplic dovezou,“ vysvětlila ve 20.00 hodin Kateřina Šubová. V opačném směru byl zaveden stejný systém.
Osobní vlaky pak vůbec nejezdily mezi nádražími v Teplicích a Řetenicích. Na tuto trasu proto České dráhy zajistily náhradní autobusovou dopravu, na které jezdily tři vozy. „Ve 20.00 hodin jsme evidovaly jen čtyři delší zpoždění,“ dodala pracovnice tiskového oddělení.
Například rychlík 616 Krušnohor si do Chebu kvůli mimořádnosti vezl 45 minut zpoždění, opačně jedoucí vlak 607 Ohře směrem na Prahu pak podobných 37 minut. Osobní vlak mířící z Mostu do Ústí nad Labem a Děčína jel se zpožděním ve výši 80 minut.
Komplikace s náhradní trasou rychlíků však mimo jiné zpozdila i rychlík z Ústí do Liberce, který odjel skoro o 20 minut zpožděný.
Pomyslným „premiantem“ však ale byl spěšný vlak číslo 1697. Ten kvůli zastavení provozu na mostní konstrukci u Řetenic nabral 138 minut.
Provoz se podařilo obnovit ve 20.10 hodin. Rychlíky a spěšné vlaky se tak vrátily na svoji trasu. Kompletní trasou pak jezdily všechny osobní vlaky. Náhradní autobusovou dopravu České dráhy pak odvolaly.
K takovéto dopravní nehodě zde nedošlo poprvé. Už v minulosti se pod tímto mostem „zaseklo“ více kamionů, jejichž řidiči nerespektovali podjezdovou výšku mostní konstrukce.
Častější nehody se stávaly u mostu v Riegrově ulici, ještě před rekonstrukcí podjezdu v loňském roce.
Například kamion s litevskou poznávací značkou v létě roku 2007 zastavil dopravu ve frekventované Nákladní ulici v Teplicích, když se nevešel s nákladem do podjezdu v Riegrově ulici.
Nehoda tehdy zastavila na dvě hodiny dopravu na trati Teplice – Ústí, protože dráhy měly obavu o bezpečnost cestujících. Prvotní škoda na nových vozech byla odhadnuta na půl milionu korun. Nákladní automobil byl naložený vozidly Citroën. Tři byla při nehodě poničena, přičemž jedno z toho zůstalo na odpis. Štěstí měl v té době okolo projíždějící osobní automobil. Padající kus z narušené rampy kamionu poškodil pouze boční část vozidla. Při nehodě se nikdo nezranil.
Silnice byla po dobu vyšetřování nehody a možného narušení mostní konstrukce obousměrně uzavřena. Pod mostem ležely na vozovce střepy. Litevec, který seděl za volantem, nechtěl nehodu komentovat.
autoři: Filip Vlček, Petr Málek