Za volantem neměla co dělat, přesto řídila auto v běžném provozu. Policisté obvinili 15letou dívku, která v srpnu v Hrobu na Teplicku najela na točně autobusu do ženy s kočárkem a posléze nasměrovala Nissan Micra do zdi. Sražená žena má trvalé následky, dítě v kočárku i spolujezdec v autě vyvázli bez zranění.

„Mladistvá čelí stíhání pro těžké ublížení na zdraví z nedbalosti. Vyšetřování probíhá na svobodě,“ řekl policejní mluvčí Daniel Vítek. Problémy by ale mohly hrozit i člověku, který dívku nechal řídit. Komu ale auto patřilo a kdo dívku bez řidičáku za volant pustil, policie odmítla s ohledem na věk mladistvé sdělit.

Za takovouto nehodu je běžná sazba až čtyři roky vězení, v případě mladistvých to je polovina. „Výše trestu bude záviset na výsledcích znaleckých posudků a rozhodnutí soudu,“ dodal mluvčí policie. Kdy se případ dostane do soudní síně, není zatím jasné.

NEZVLÁDLA ŘÍZENÍ

K nehodě došlo v polovině srpna v Duchcovské ulici v Hrobu, kousek od radnice. Dívka, která údajně seděla za volantem, nezvládla v podvečer na točně autobusu u parčíku řízení a najela do ženy stojící s kočárkem kousek od autobusové zastávky. Poté auto narazilo do sloupu a zdi, kde se zastavilo.

Sraženou ženu transportoval vrtulník do nemocnice, kde na vyšetření skončila také řidička, její spolujezdec v autě i malé dítě z kočárku. Těmto třem se ale nic nestalo. Nejhůře dopadla 18letá dívka, která vezla kočárek se šestiměsíčním dítětem, jež nebylo její.

Policie pracovala také s verzí, že auto řídil někdo jiný, jak se po nehodě mezi lidmi ve městě Hrob povídalo. Nakonec ale obvinila právě 15letou dívku a se závažným prohřeškem ji posílá k soudu.

V České republice v posledních letech citelně stoupá počet dopravních nehod způsobených mladými řidiči. Loni byli podle policejních statistik viníky více než 10 tisíc nehod řidiči ve věku 18 až 24 let. Podle dopravního experta Jana Pechouta je každé auto na silnici ostře nabitá zbraň.

„Řada mladých lidí ani není k řízení psychicky i fyzicky vyzrálá. Řízení je u mladých lidí za volantem mnohdy to poslední, co je zajímá. Teprve tehdy, když jsou trošku vyježdění, tak mají větší pocit zodpovědnosti,“ řekl na téma mladých řidičů za volanty aut Jan Pechout z BESIPu. „Bohužel mnohdy se chovají, jako kdyby byli nezranitelní a nesmrtelní. A to platí stále,“ dodává dopravní expert.

Právě proto se BESIP rozhodl zaměřit pozornost na rizikové chování mladých řidičů.