Dělníci, kteří tu v roce 1925 vyrobili první autosklo, by nestačili žasnout. Dnes tu dva lidé na směně a pět robotů společně obsluhují linku, která umí vyrobit 2,5 milionu kusů bočních skel na všechny typy aut.

ZVÝŠENÍ VÝROBY O DESET PROCENT

Novou halu s dosud nejmodernější linkou, která je v nepřetržitém provozu sedm dní v týdnu, ve středu uvedla do plného provozu společnost AGC Automotive Czech v Chudeřicích. Výroba se tak meziročně zvýší o 10 %.

Do nových výrobních prostor a technologií investoval jeden z největších výrobců automobilových skel v Evropě 180 milionů korun. Investice by se mu měla vrátit do pěti let.

„Důvodem, proč jsme se rozhodli investovat do linky na boční kalená skla, jsou vyšší nároky zákazníků na kvalitu, větší různorodost a komplexnost výrobků a také zvyšující se počet zakázek,“ uvedl generální ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý.

Z tabulí skla vyrobených v řetenické sklárně a nařezaných na takový formát, aby byl co nejmenší odpad, se v průběhu výrobního procesu sklo řeže na finální tvar, obrušuje diamantovými kotouči, vyvrtávají se do něj otvory a na konci linky se myje.

VEŠKERÝ ODPAD ZNOVU ZPRACUJÍ

Kvalitu sice kontroluje člověk, ale bez kontroly kamer se výroba neobejde. Podle Steklého je efektivita výroby 99 %. Pro představu, z 200 kusů skel pouze jedno praskne třeba při vrtání nebo má nějakou skrytou vadu. Veškerý odpad se znovu vrací ke zpracování do sklárny. V hale je připravený prostor na tiskařský stroj, pokud bude ze strany zákazníků v budoucnu požadavek potiskovat skla barvou.

Už teď každé šesté auto vyrobené v Evropě má skla z Chudeřic. „Další velká investice by měla směřovat do čelních skel. Budeme chtít vyměnit starou linku za novou s moderní technologií,“ přiblížil další plány Steklý.

Nové výrobní prostory umožnily také vznik nových pracovních míst. „Linka je na vysoké úrovni robotizace a automatizace, proto jsme zde vytvořili celkem 14 nových pracovních míst,“ dodal personální ředitel AGC Automotive Czech Tomáš Brokeš.