Nachází se zde celá řada chráněných rostlin a živočichů. Například ještěrka živorodá nebo kvikla bahenní. Pokocháme se také krásným výhledem ze Sedmihůrské vyhlídky nebo Komáří Hůrky.

Autem dojedeme na parkoviště u rozcestí Komáří Vížka – parkoviště, které je u silnice vedoucí z Horní Krupky do Fojtovic. Zde necháme auto a dál už pokračujeme na kole. V první polovině trasy jsou dvě středně obtížná stoupání, zbytek trasy vede po rovině nebo z kopce. Převážně pojedeme po asfaltované cestě, jen zhruba dva kilometry nás čekají po lesní nepříliš zpevněné cestě.

Z parkoviště se vydáme západním směrem a napojíme se na značenou cyklotrasu číslo 23. Po zhruba dvou kilometrech po rovinaté asfaltové cestě dorazíme k Sedmihůrské vyhlídce. Vyhlídku nechal před lety vybudovat státní podnik Lesy České republiky. Pokud si uděláme krátkou přestávku, naskytne se nám velmi pěkný výhled na Teplice a na značnou část Českého středohoří.

Následně se znovu napojíme na asfaltovou cestu, po které jedeme další dva kilometry. Poté opustíme cyklostezku a vydáme se po modré turistické značce. Mírně stoupáme po nepříliš zpevněné lesní cestě až k rozcestí Přední Cínovec. Zde se odpojíme od červené značky a pokračujeme po modré. Terén je místy velmi náročný, takže méně zdatní cyklisté pravděpodobně sesednou z kola. Za kilometr a půl přijedeme k silnici, která nás dovede do Cínovce, stále se držíme červené turistické značky. Před Cínovcem si můžeme všimnout Dlouhého rybníku a vřesoviště.

V Cínovci se vydáme doprava a přejedeme do německého Zinnwaldgeorgenfeldu. Přibližně kilometr za státní hranicí odbočíme doleva a stoupáme zhruba 500 metrů po asfaltové cestě až k Cínoveckému rašeliništi, německy Georgenfelder Hochmoor. Vstup do rašeliniště je zpoplatněný. U pokladny je vybudovaný stojan na kola. Okruh kolem rašeliniště vede po dřevěném chodníku a má délku necelé dva kilometry.

Od rašeliniště se vydáme zpět stejnou cestou, ale hned po 400 metrech odbočíme doprava a po nezpevněné cestě se dostáváme opět na českou stranu. Přijedeme na rozcestí Cínovecké slatě, na němž zabočíme doleva na cyklostrasu číslo 23, po které dojedeme až na Komáří Vížku. Cyklotrasa nás nejprve vede po silnici západním okrajem Cínovce. Od lávky přes silnici číslo 8 jedeme po asfaltovém povrchu. Nejprve po rovině, a pak v lese začneme prudce klesat. Po krátké době se dostaneme na křižovatku, kde zahneme doleva. Po asfaltu se vracíme zpět na Komáří Vížku, a pak na parkoviště, kde jsme zaparkovali.

Občerstvit se můžeme v restauraci Komáří Vížka, která se nachází ve stejnojmenném hotelu na vrcholku hory. Restaurace je otevřená od 10 do 22 hodin a na výběr je z bohatého menu, ve kterém je zastoupena česká i mezinárodní kuchyně. Za zmínku určitě stojí výborné omáčky, které restaurace nabízí.

GPS souřadnice
Start a cíl 50°42'23.2" s. š. 13°51'06.3"v. d.
Sedmihůrská vyhlídka 50°42'30.0" s. š. 13°49'38.7"v. d.
Cínovecké rašeliniště: 50°43'44.6" s. š. 13°45'04.6" v. d.
Restaurace Komáří Vížka 50°42'23.9" s. š. 13°51'23.9" v. d.