VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Anticena za billboard. Ženy ponižuje, shodla se porota

Ústecký kraj - Sexistické prasátečko 2017 získaly billboardy firmy Feko-Lt.

2.12.2017
SDÍLEJ:

Reklamní poutač, který vyhrál anticenu Sexistické prasátečko.Foto: Deník / Pech Karel

Vulgárním způsobem ponižuje ženy, propaguje násilí a prodává prostřednictvím sexu. To je verdikt odborné poroty anticeny Sexistické prasátečko 2017 o billboardu litoměřické pobočky pražské odpadové firmy Feko-Lt. Výjev polonahé modelky na záchodě doprovází text „Výcuc všeho, co smrdí“.

„Jsou to dohady o ničem,“ mávl rukou nad hodnocením odborníků majitel firmy specializované na čištění kanalizací a likvidaci odpadu Pavel Vlk. Reklama prý funguje.

„Názory feministek nebo jiných vyhraněných skupin, které nadto nezákonně používají reklamy cizích subjektů ke svým účelům, mě nezajímají,“ dodal Vlk.

Záměrem víc než 6 let staré reklamy podle něj nebylo nikoho pohoršovat. Jeho firma neuvažuje o tom, že by sundala billboard z relaxační zóny u Labe, kam chodí i maminky s dětmi. „V době uřezávání hlav a skoro veřejné pornografie mi na tom nepřijde nic nenormálního,“ uvedl Vlk.

Billboardy firmy Feko-Lt, kterých je v okolí několik, jsou místním trnem v oku. „Znechucuje muže i ženy různých profesí,“ říká o reklamě socioložka a genderová expertka žijící v Litoměřicích Lenka Simerská.

„Ten výjev je primárně hnusný. Proč ho máme vnímat, když jdeme na procházku, za sportem nebo nastupujeme na loď?“ ptá se Simerská. Poukazuje na to, že i když je celá záplava mediálního obsahu na hraně pornografie, neznamená to, že ho máme přijímat a s nadsázkou pouštět přímo do školky.

NA VEŘEJNOST NEPATŘÍ

Podle socioložky nemá veřejný prostor kopírovat úroveň obecného nevkusu a pokleslosti, naopak by ji měl udržovat. Lituje, že doba, kdy podnikatel svou reklamou veřejný prostor okrašloval, je pryč. „Můj pradědeček měl jako živnostník reklamu na lavičce na vycházkové trase za městem a dal si záležet, aby byla krásná,“ vzpomíná Simerská.

Anticeny, poukazující na sexismus v reklamě, vyhlásila organizace Nesehnutí minulý pátek v Brně. Mezi experty nechyběl filmový kritik Kamil Filla, novinářka Jana Ciglerová nebo právnička Barbara Havelková z Oxfordské univerzity.

Cílem reklam, jako těch na firmu Feko-Lt, je podle nich šokovat nějakou formou násilí založeném na dominantním postavení mužů nad ženami.

Většinou zobrazují části těla a různé sexuální akty, často používají dvojsmysly. V 9. ročníku anticeny Sexistické prasátečko, do níž se hlasováním zapojila i veřejnost, dále „bodovaly“ reklamy Free Radia, pivovaru Modrá hvězda nebo personální agentury Rich Service.

Více o soutěži zde: https://prasatecko.cz/

Autor: Jaroslav Balvín

2.12.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Drahoš
12

Studenti chtějí na Hradě Drahoše, Zeman si ale polepšil

Nehoda, pod níž se podepsala namrzlá silnice, ilustrační foto.
24

Počet nehod v Ústeckém kraji minulý týden: víc než dvě stovky

Schváleno! Po bouřlivé debatě mají Teplice rozpočet s rekordním schodkem

Teplice - Zastupitelé v Teplicích schválili v pátek odpoledne rozpočet města pro příští rok.

Jubilejní Lokomotif Cup rozzáří hvězdy

Ústí nad Labem - Jubilejního pátého ročníku charitativního turnaje Lokomotif Cup se zúčastní i boxerské hvězdy Bytyqi a Šálek či herec Leoš Noha. 

Žena si vybila vztek na autě svého přítele, škoda 20 tisíc

Teplice - Tepličtí policisté uzavřeli případ poškození motorového vozidla ze začátku prosince v Alejní ulici v Teplicích.

Pavel Šporcl: Lidé mají slzy v očích

Ústí nad Labem /ROZHOVOR/ - Do Ústí veze houslový virtuos Pavel Šporcl své první sváteční album Vánoce na modrých houslích. Koncert je v pátek od 19.30 hodin.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT