Loni za stabilizaci území kolem takzvané pražské opěry a mostního pilíře utratilo ŘSD zhruba 300 milionů korun. Provoz by se zároveň vrátil jen do dvou pruhů, stejně jako tomu bylo od otevření dálnice v prosinci 2016 do konce loňského září.

„Musím to zaklepat, v současné době se situace jeví o dost lépe, než jsme predikovali. Území dále měříme a monitorujeme. Ale na dálnici momentálně necháváme plynulý provoz,“ řekl šéf ŘSD Jan Kroupa. Silničáři jsou nicméně stále přesvědčeni, že se pod mosty budou muset ještě vrátit.

Zvažují přitom, zda bude nutná takzvaná trysková injektáž podloží na bázi cementu, nebo využijí chemickou pryskyřici, která tolik nenarušuje svah.

Prackovická estakáda vzbuzuje obavy řidičů.
Svah u mostů dálnice D8 se nehýbe, uklidňují silničáři

Dálnice mezi Lovosicemi a Řehlovicemi slouží řidičům od prosince 2016 na základě povolení k předčasnému užívání stavby. Výstavba posledních 12 kilometrů vyšla na deset miliard korun. Zbrzdil ji sesuv svahu v roce 2013, jehož odklizení vyšlo na zhruba dvě miliardy korun. Kvůli nestabilnímu podloží sleduje dálnici i okolí více než stovka čidel.

Na D8 rovněž nedávno začala oprava u Zdib nedaleko Prahy. Omezení způsobuje každodenní kolony.

Obchvat Loun. Zatím jsou postavené jen dva pruhy budoucí dálnice D7
Dálnice, obchvat i spojka. Stát plánuje do roku 2020 v kraji řadu staveb