Chybějící část dálnice D8 nahrazují provizorně silnice z Lovosic na Velemín a silnice podél Labe do Ústí. Kamiony značně využívají silnici po rovině podél Labe. Vyplývá to z údajů, získaných v rámci měření četnosti průjezdu tras nahrazujících nedostavěnou D8 na Ústecku.

Čas klidu

Od začátku srpna do druhé poloviny prosince mají Lovosičtí štěstí, že probíhají stavební práce u kruhového objezdu pod ústeckou Větruší. Kvůli tomu kamiony nad 9 tun nemohou jet po silnici č. I/30 podél Labe na trase Lovosice Ústí n. L. Musí jet na okraji Lovosic na Velemín horní silnicí, nepohodlněji po rovině podél Labe. Pro Lovosické to znamená čtyři a půl měsíce „všední" dopravy přes město Lovosice.

Během srpna přes Lovosice jelo jenom minimum vozidel směrem na Prahu, a směrem na Drážďany v průběhu dne jelo v průměru 250 až 300 vozidel. Během hodiny projelo Lovosicemi zhruba o 700 aut méně než před zákazem jízdy kamionů silnicí podél Labe. „Zátěž v Lovosicích, i na trase silnice č. I/30 z Lovosic do Ústí přes Vaňov, poklesla více méně na úroveň, která by byla po kompletním dokončení dálnice D8. Potom by kamiony, ale i větší část osobních a dodávkových vozů, využívaly také dálnice. Zátěž v Lovosicích i na silnici podél Labe bude pravděpodobně ještě o něco menší," uvedl Karol Kočárek, vedoucí dopravní policie v ústeckém okresu.

Ale co Velemín?

Starostka Lovosic Lenka Lízlová souhlasí s Kočárkem, ale připomíná, že jde zatím jenom o provizorium. „Určitě se shodneme, že kamionová doprava je zátěží pro město Lovosice, což je teď v době uzavírky pro kamiony více než patrné. Městu Lovosice se ulevilo od hluku a také prašnosti. Město má eminentní zájem na dostavbě dálnice D8. Kdyby dostavbu krátkého úseku neblokovali ekologičtí aktivisté, byl by život lovosických občanů žijících podél silnice č. I/30 již několik let klidných. A současně nelze opomenout, že díky uzavírce a nedostavěné dálnici v současné době trpí zvýšeným provozem kvůli kamionům obyvatelé také naší spádové oblasti, hlavně obce Velemín."