Nebezpečná je hlavně pro mladé muže, ale včasným upozorněním na ni, prevencí a osvětou lze nemoci předejít. A díky Movemberu originálně s humorem podpořit Nadační fond Muži proti rakovině.

POPRVÉ V NĚMECKU

„Na trochu bizarní oslavu svátku Movember jsem poprvé narazil před šesti lety na studiích v Německu. Tehdy si knír nechal narůst můj turecký spolužák. Když to jeho okolí překvapilo, vysvětloval nám, proč ho má,“ ohlédl se zpěvák, kytarista a harmonikář Lüftner.

„Říkal jsem si, že to taky jednou zkusím. A teď jsem potkal na Klíši v hospodě známého, ten má knír na podzim každý rok. A říkám si: Á jó, Movember. A šel jsem do toho letos taky.“

Petr Lüftner si tedy elegantně zastřihl knír. „Mojí přítelkyni nevadí, že teď budu chvíli vypadat jako sňatkový podvodník nebo chlápek z Drážďan. Jen jsem jí musel slíbit, že si knír s koncem listopadu zase oholím,“ smál se oblíbený písničkář z Klíše. „I mojí sestře Elišce se knír líbí,“ tvrdil.

Celosvětové hnutí Movember podpořily také České dráhy, do boje proti rakovině prostaty vytáhla také Palírna U Zeleného stromu se svou tradiční ústeckou značkou Stará myslivecká Reserve. Druhý největší výrobce lihovin v Česku s pěti set letou tradicí dá na prevenci rakoviny prostaty část výnosů z prodeje této značky.

MYSLIVEC JE NESTARŠÍ MOVEMBRISTA

„Do kampaně se zapojil i management Palírny a naši zaměstnanci pořádají dobrovolnou sbírku,“ uvedl brand manažer této značky Boris Rajdl.

„Lahev Staré myslivecké už od začátku zdobí typický myslivec s knírem. Knír je i hlavním symbolem hnutí Movember, náš myslivec je vlastně nejstarší movembrista,“ upozorňuje Rajdl. „Chlapská solidarita představuje znak vyzrálosti, proto se podpora hnutí Movember z naší strany logicky přímo nabízí,“ konstatoval.

Palírna dá na Movember 10 korun z každé lahve Staré myslivecké Reserve, která se v listopadu prodá v českých restauracích. Pro hosty v gastronomii, kteří se do kampaně také zapojí, má palírna speciální obličejové karty s krásně zakrouceným knírem. Rozdá také nalepovací kníry.

K podpoře Movemberu se přidá i management palírny v čele s generálním ředitelem Pavlem Kadlecem. Mužští členové vedení během listopadu budou pěstovat pod nosem řádný knír, symbol Movemberu. Generální ředitel Pavel Kadlec se koncem listopadu na den změní v číšníka, i Starou mysliveckou bude hostit návštěvníky známé ústecké restaurace Na Rychtě. „Také jeho „výplata“ poputuje na konto Movember,“ informoval Jiří Janoušek z agentury 4Jan.

Do akce se zapojí i zaměstnanci Palírny U Zeleného stromu v Prostějově. Měsíc budou střádat dobrovolné příspěvky do speciálně připravené kasičky. „Očekáváme, že se pro Movember podaří získat částku blížící se stu tisíc korun,“ věří Boris Rajdl. Výtěžek Palírny U Zeleného stromu bude věnován na nákup přístrojového vybavení urologických pracovišť.

Celosvětová kampaň zaměřená na boj proti rakovině prostaty běží celý listopad. Symbolem kampaně je knír, který si muži nechávají celý měsíc přirozeně růst na svých tvářích. Česko slaví Movember od roku 2012. Nadační fond Muži proti rakovině z kampaně Movember získal na boj proti rakovině prostaty v Česku více než 10 milionů korun.