Chodili tam léta a bylo jim u nich dobře. Teď jim zkouší pomoci od pádu na dno. Zavřeným podnikům přispívají zákazníci v rámci crowdfundingové kampaně na HitHitu. V Ústeckém kraji se rozhodly oslovit dárce zejména hudební kluby. Například teplický Božák nabízí za příspěvek předplacení konzumace, chomutovský Huháč odměňuje vínem nebo uspořádáním party.

ON-LINE ke koronaviru najdete ZDE

Kampaň pro udržení podniků nad vodou nese název HitHit Antivir. Princip podpory spočívá v nákupu voucherů v určité hodnotě. Až se podniky opět otevřou, lidé mají nákupem předplacené různé služby a výrobky, které si za příspěvek vybrali.

Chomutovský hudební klub Huháč nabízí poukázky od sta do pěti tisíc korun. „Uděláme tobě a jednomu kámošovi kalbu na klíč. Dostanete volné vstupy na libovolnou akci a vše, co sami vypijete za celý večer, jde na účet podniku,“ stojí v popisu čtyřtisícového voucheru Podpoř kalbou. Klub chce vybrat 20 tisíc korun, zatím se na účtu objevilo od 23 dárců 7200 korun. „Naším cílem je udržet Huháč v takovém stavu, v jakém jej budeme schopni po skončení celé téhle lapálie znovu nabídnout hudbě, umění, pivu i našim hostům,“ řekl Lukáš Němeček z Huháče.

Cíl 40 tisíc korun se podařilo překonat klubu Knak v Teplicích. Necelých sto lidí přispělo téměř 44 tisíc korun. Kampaň Knaku potrvá ještě šest dní. „Ráda podpořím dobré projekty a chci, aby Knak fungoval i nadále. A dostanu skvělý tričko,“ vysvětlila svůj příspěvek dárkyně Jitka Dittrichová. Klub, který ze dne na den úplně zavřel a přišel o všechny příjmy, si svých fanoušků váží a rozhodl se je odměnit. Vysílá on-line živé koncerty. Hudební hosty si můžete poslechnout každý den od 20 hodin na facebookové stránce Knaku. V pátek zahraje například litvínovský písničkář Xavier Baumaxa.

Další teplický hudební klub, MC Božák, spustil svoji kampaň v úterý. Pro udržení se nad vodou by potřeboval vybrat 50 tisíc korun.

Milovníci kávy podporují i teplické Café Schönau. Vykoupili už všechny vouchery na balení zrnkové kávy, zájem je i o předplacené poukázky na kávu vařenou. Osm desítek lidí přispělo 32 tisíc korun z potřebných pětadvaceti.

HitHit Antivir je otevřený všem podnikatelům z turistického ruchu, pohostinství, kavárníkům nebo se sem pro pomoc mohou obrátit i sauny či kadeřnictví. Peníze, které se vyberou, by podle organizátorů měly dostat podniky po měsíci od spuštění kampaně. Kromě pomoci svému oblíbenému podniku udělají dárci ještě jeden dobrý skutek. „Hithit pošle za každých sto korun pro živnostníky dvě koruny společnosti pro boj s plicní rakovinou Oxyprotect, která nakupuje lékařům přístroje a vybavení nezbytné pro léčbu COVID-19,“ informoval dárce HitHit.

Koronavirus v ČeskuZdroj: Deník