České dráhy, ačkoliv nabídku podaly, vůbec nebyly hodnocené. Díky soutěži, která byla největší svého druhu v Česku, by kraj měl ušetřit několik miliard korun.Do soutěže na elektrické páteřní trati se přihlásili celkem tři dopravci.

Kromě vítězného RegioJetu a Českých drah měla o miliardovou zakázku zájem také Arriva. Jako první o výsledku tendru informoval server zdopravy.cz. Kraj očekával, že za vlaky zaplatí za patnáct let 18 miliard korun. Nabídnutá cena je přibližně o čtvrtinu nižší.

RegioJet plánuje na vysoutěžené tratě nasadit elektrické jednotky Pesa. Ty jezdí už nyní například po pravém břehu Labe mezi Děčínem a západním nádražím v Ústí nad Labem. Vítěz tendru by měl na koleje vyjet v roce 2026.Kdy kraj podepíše s vítězným dopravcem smlouvu zatím není jasné.

České dráhy se hodlají proti výsledku bránit, nebylo jim podle serveru zdopravy.cz totiž umožněno podat sníženou nabídku.Soutěžené vlaky by měly ročně najezdit přibližně 3,3 milionu kilometrů. Součástí souboru tratí je ta mezi Děčínem a Kadaní, Děčínem a Litvínovem, Děčínem a Hněvicemi, Ústím nad Labem a Lysou nad Labem, Ústím nad Labem a Kláštercem na Ohří a z Chomutova do Karlových Varů.