Teplice si slibují od projektu oživení celého centra lázeňského města. V této době se zpracovává projektová dokumentace a vyřizují se stavební povolení. Stavební práce by měly začít v polovině příštího roku. Budou probíhat po etapách a za provozu. Jejich součástí je rekonstrukce nádražní budovy, v plánu je i výstavba obchodního centra, která by měla začít v roce 2010.

Projekt je plně v souladu s územním plánem města. Už v roce 2005 poskytlo statutární město Teplice Českým drahám příspěvek dva miliony korun na částečnou rekonstrukci fasády nádražní budovy. Zatím k ní nedošlo. Je to ale součástí projektu.

Teplice jsou jedním z přibližně 60 měst, která byla vybrána pro projekt Českých drah s názvem Živá nádraží.

„Jeho cílem je přetvořit nádraží na prostor, který se stane součástí života městského centra a svou nabídkou obchodů a volnočasových aktivit přiláká návštěvníky,“ připomněl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.

V minulých letech už nádraží dostalo nové perony.

Kompletní rekonstrukce i s přilehlými obchodními prostory vyjde na přibližně 1,6 až 2,1 miliardy korun. Projekt počítá také s vybudováním nového podchodu pod silnicí před nádražím. Vstup bude u parku naproti nádraží.

Smlouvu o přestavbě vlakového nádraží podepsaly České dráhy s mladoboleslavskou stavební společností Bostas., která zvítězila ve výběrovém řízení.
Nová, moderní tvář nádraží se pak stane přirozeným centrem města a přiláká společnosti, která objekt revitalizovala, ale také železnici nové zákazníky, nové cestující.

Celý projekt přestavby nádraží je plně v souladu s územním plánem města. „Přestavba železniční stanice a jejího okolí není megalomanská a její dokončení je reálné. Oživení přirozeného centra města navíc vyvolá další investice,“ říká primátor Teplic Jaroslav Kubera. Samotná rekonstrukce nádražní budovy by měla vyjít podle odhadů firmy přibližně na 150 milionů korun. Rekonstruovat se bude po etapách a za provozu. Vlastní stavební práce na nádražní budově by měly trvat 18 měsíců. Může je ale protáhnout rekonstrukce fresek v hale.

Po zpracování konkrétní projektové dokumentace a vyřízení stavebních povolení začnou stavební práce zhruba v polovině roku 2009.

V dalších etapách projektu je i výstavba obchodního centra, která by měla začít v roce 2010. Její součástí by mohl být i hotel nebo multiplex, vše je zatím v jednání.

Není ale vyloučeno, že po skončení rekonstrukce a uzavření revitalizace se na nádraží také vyspíme.

V projektu Živá nádraží postupovaly České dráhy podle zahraničních vzorů, kdy železniční společnosti nemají dostatek finančních prostředků na revitalizaci železničních stanic a vyberou si firmy, které nádraží svým nákladem zrevitalizují a mají ho pak za to v nájmu na několik desítek let.