Krásu hledejte doma trefný podtitul dlouhodobého projektu Ústeckého kraje na podporu turistického ruchu v regionu znovu boduje. Stejně jako před rokem, ani letos neodjeli tvůrci projektu Brána do Čech z brněnského veletrhu Regiontour bez výrazného úspěchu. Hlavní cena za jednotnou kampaň šla právě na sever Čech. Ocenění si navíc odnesla i destinace České Švýcarsko za třetí místo ve stejné kategorii.

Ocenění přišla již v loňském roce

Za dílčí materiály sbíral Ústecký kraj ceny již v loňském roce, když zprovoznil jako součást projektu interaktivní webový turistický portál. Vzápětí po jeho spuštění v polovině ledna 2011 přišel první ze série úspěchů portál bral na veletrhu cestovního ruchu Regiontour nejvyšší ocenění první místo v kategorii Nejlepší turistický portál. Za soubor turistických map si Ústecký kraj v dubnu odvezl hlavní výhru z veletrhu Tourmap 2011, v září ocenění za mimořádný projekt v cestovním ruchu od odborného časopisu COT business a poslední úspěch je z října 2011. Na veletrhu cestovního ruchu ITEP Plzeň 2011 v soutěži propagačních materiálů z celé České republiky získal Ústecký kraj ve čtyřech kategoriích dvě první místa a jedno třetí. V kategorii mapy zvítězila „Mapa Ústeckého kraje“ a v kategorii Info materiály porota ocenila „Průvodce Ústeckým krajem“. Oba nosiče byly součástí projektu Brána do Čech. Třetí místo pak kraj vybojoval v kategorii Brožury-průvodce, tematické stezky.

Hlavní cena za jednotnou kampaň, tedy komplexní nabídku marketingových produktů, například za průvodce, propagační letáky, mapy, venkovní reklamu na city lightech, billboardech, turistickém webovém portálu a jiné, jde podle radního Ústeckého kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Radka Vonky ruku v ruce s nárůstem turistické návštěvnosti.

Ústecký kraj ve třetím čtvrtletí 2011 zaznamenal nejvyšší nárůst počtu příjezdů turistů v České republice a ubytoval o 20,8 % více hostů. Ani dvě předchozí čtvrtletí na tom nejsou jinak. V prvním čtvrtletí byl s 25 % nárůstem příjezdů jasný favorit a ve druhém čtvrtletí skončil druhý za Prahou.

Přívětivá image růst návštěvnosti

„Právě proto, že jsme v loňském roce byli statisticky kraj s nejvyšším nárůstem návštěvnosti, byla naše Brána do Čech, která svou pestrou nabídkou vytváří přívětivou image Ústeckého kraje a nalákala do kraje řadu návštěvníků, vyhodnocena jako nejlepší,“ ohodnotil spoluautor projektu Brána do Čech Radek Vonka a dodal: „Pro tento rok připravujeme nové materiály. Konečně představíme DVD film o krásách Ústeckého kraje, reprezentativní knihu a atraktivní turistický magazín. To vše v novém kabátě, neboť grafická podoba a obsahová náplň produktů prochází aktualizacemi.“

Turisty do Ústeckého kraje přivádějí i další úspěšné projekty. Památná místa, kde se rodily dějiny České republiky, mapuje projekt Po stopách praotce Čecha aneb Staré pověsti české v Ústeckém kraji. Ve stejném duchu proběhla i výstava k tomuto projektu v Národním muzeu v Praze. Dalším z řady projektů je Kulturně turistické značení na dálnicích a silnicích Ústeckého kraje, který přinesl známé hnědé cedule informující o památkách a zajímavostech v celém Ústeckém kraji. Osazeno bylo celkem 393 kulturně turistických značek pro 52 turistických cílů.

Že turistice v Ústeckém kraji rozumějí, potvrdilo i třetí místo ve stejné kategorii pro destinaci České Švýcarsko. Destinace s desetiletou zkušeností nabízí mimo jiné i turistické balíčky s programem. „Destinační agentura České Švýcarsko vznikla v Ústeckém kraji jako první a dnes předává zkušenosti dalším třem agenturám, které se zabývají rozvojem cestovního ruchu v Českém středohoří, Krušných horách a Dolním Poohří. Všechny čtyři destinace, kde Ústecký kraj je jedním ze zřizovatelů, již pracují naplno,“ dodává Radek Vonka. Bránu do Čech v těchto dnech Ústecký kraj prezentuje na 18. ročníku veletrhu cestovního ruchu Slovakiatour v Bratislavě.