Seznam vrcholových bodů se každý rok mění. Cílem je motivovat veřejnost k prohlídce Krušnohoří. Loni se do projektu zapojila například Alena Horská z Teplic. „S mým příjmením pro to mám jasné předpoklady,“ komentovala turistka v seniorském věku. Po horách chodí s manželem už přes 40 let. „V této konkrétní výzvě jsme začali u nás na Teplicku. Byli jsme na Komárce a také Pramenáči. Při tom jsme zvládli i celou řadu bonusových výšlapů mimo daný seznam vrcholů. Na západní část Krušných hor jsme si o prázdninách udělali výlet na prodloužený víkend,“ uvedla vášnivá turistka.

Projekt 32 vrcholů má své lokální seznamy kopců po celé republice. Za výzvou stojí parta nadšenců z Ostravska. Hlavní iniciátorkou je milovnice přírody Mirka. „Je to moje srdeční záležitost. Kolikrát ani nespím, jak se snažím stále něco plánovat. Hory miluji v létě i v zimě,“ svěřila se spoluzakladatelka projektu, jehož cílem je motivovat lidi ke zdravému pohybu.

Při sestavování tras organizátoři spolupracují s místními nadšenci, kteří dané prostředí dobře znají. V Krušných horách bylo pro letošek vytipováno 32 vrcholků v západní i severní části. Jejich seznam lze nalézt na portálu 32vrcholu.cz.

Nedílnou součástí turistického projektu je charitativní podtext. Účastníci si totiž mohou pořídit registrační balíčky, jejichž zakoupením podpoří handicapované dítě. Loni například malého Matyáška, který bojuje s dětskou mozkovou obrnou. Vybralo se na něj 150 tisíc korun. Peníze chlapci na vozíku pomohou s rehabilitací.

Projekt 32 vrcholů vznikl v roce 2017. Základní organizační tým dnes tvoří kromě zakladatelky Mirky horský nadšenec Lubomír a také Denisa. Každý rok společně připravují v jednotlivých lokalitách republiky seznamy cílů pro výlety v horách.

„Na začátku roku vždy vypustíme na našich facebookových stránkách a webu seznamy vrcholů a zahájíme tak celoroční výzvu. Vše je bezplatné a veřejné. Mnoho lidí nás proto zná z referencí od svých přátel. Seznam vrcholů se zdolává v libovolném pořadí během roku a každý vrchol si účastníci mohou zapsat do vytisknutého seznamu nebo mobilní aplikace,“ dodala Denisa, která se stará o marketingový chod projektu.