Obchodní ředitel společnosti RegioJet Jiří Schmidt se domnívá, že nákup nových vlaků je reakcí na provoz reklamních vlaků RegioJetu. „Poté, co jsme začali jezdit na tratí Ústí – Litvínov, vyměnily ČD na této dráze staré vlaky za nové City Elefanty. Tím jen potvrdily, že konkurence je potřeba. Je vidět, že se díky ní České dráhy zlepšily,“ řekl Jiří Schmidt.

ŽLUTÉ VLAKY NA KOZÍ DRÁZE - FOTO, JÍZDNÍ ŘÁD ZDE!!!!

Souvislost nákupu nových vlaků s reklamním provozem RegioJetu, dceřiné společnosti Student agency, ale České dráhy odmítají. „Jedná se o smluvní závazek. Nové vlaky nakupujeme podle plánu, takže se Student agency to nijak nesouvisí,“ vyvrátil domněnky mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
RegioJet svůj provoz na trati z Ústí do Litvínova ukončí 7. května. Ve stejný den skončí na téže trati i ukázkový provoz bezbariérových City Elefantů Českých drah.

7 souprav do tří let

Právě na této páteřní trati by také měly sloužit nové pantografy, pro které letos slibují ČD vyhlášení mezinárodního zadávacího řízení (soutěže) a uzavření kontraktu na jejich výrobu. Nejméně 7 souprav by mělo začít jezdit přibližně do tří let.

TEPLICKÝ DENÍK JE NA FACEBOOKU - STAŇTE SE JEHO FANOUŠKEM ZDE

Nové vlaky cestující těší, přesto by ale mnohdy uvítali na dráze konkurenci, která by mohla v dopravě pohnout cenami i kvalitou.
Ústečan Tomáš Čapek se domnívá, že cena za jízdenku vlakem dnes neodpovídá kvalitě služeb. „Kvalita je dobrá tak u vlaků Eurocity, ale jinak ne,“ posteskl si Tomáš Čapek. Řešením by mohla být konkurence. „Českým drahám by ukázala, že to jde i jinak, levněji a s kvalitnějšími službami. Pokud ne, odešla by,“ dodal Ústečan.

Bez konkurence

Jediným smluvním dopravcem Ústeckého kraje jsou ale České dráhy, takže konkurence se cestující jen tak nedočkají. Mohou se tak alespoň těšit na nové vlaky ČD.
„Ještě nevíme, jaké vlaky to budou, ale určitě ne Regionovy, kterých už jezdí dost,“ sdělil mluvčí Českých drah. close zoom_in

ČD zlepšují úroveň

Petr Šťáhlavský upřesnil, že by se mělo jednat o jednopatrové, nízkopodlažní soupravy. Mezi požadavky ČD na nové soupravy patří klimatizace, bezbariérové řešení včetně WC, prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a velkých zavazadel, informační systém, bezpečnostně blokované dveře a příprava na zavedení dalších doplňkových služeb, například prodej občerstvení nebo wi-fi.

Kromě nových vlaků vyjedou na tratě Ústeckého kraje desítky dalších modernizovaných vozidel, především právě regionální nízkopodlažní soupravy Regionova. Ty zlepšily úroveň služeb již v uplynulém období a rozšířily počet bezbariérových spojů na území celého kraje v loňském i v letošním jízdním řádu.

Na trati Ústí – Lovosice – (Praha) a o víkendech také na přibližně polovině spojů mezi Děčínem a Mostem jezdí moderní soupravy City Elefant. Jednotky Desiro, zapůjčené od partnerských německých drah, pak o víkendech obsluhují spoje ze SRN, které v Česku jezdí mezi Děčínem a Litoměřicemi nebo z Vejprt do Chomutova.