Ačkoliv Správa železnic už před časem avizovala, že by práce na modernizaci nádraží měly začít na přelomu loňského a letošního roku, dosud se tak nestalo. Důvodem jsou peníze a omezování rozpočtů.

Zdroj: DeníkPodle informací z tiskového oddělení Správy železnic se s realizací projektu rekonstrukce nádražní budovy v Bílině nadále počítá. „V přípravě projektu pokračujeme,“ ubezpečila mluvčí Nela Friebová. Správa železnic je vlastníkem výpravní budovy a chce pro spolufinancování akce využít dotace. Konkrétní měsíc zahájení stavebních prací ale není podle mluvčí zatím možné předjímat.

Rekonstrukce by měla trvat rok a půl. Investiční náklady se předpokládají okolo 60 milionů korun. Během prací má dojít k zateplení obvodového pláště, opravě střechy a také k modernizaci interiéru. Počítá se s veřejnými toaletami, doplněním bezbariérového WC a bezbariérového vstupu do podchodu k nástupištím.

Nádraží Bílina - ilustrační foto.
V Bílině se dozvěděli, že mají mít čtyři funkční kryty. Realita je jiná, nejsou

Plány na modernizaci nádraží vítá vedení města Bíliny. Ale s ohledem na současné celorepublikové škrty v rozpočtech na opravy nádraží je starostka trochu skeptická. „Vzhledem k různým škrtům ve státním rozpočtu budeme vůbec rádi, pokud někdy rekonstrukce proběhne. Věříme, že nenastane situace, že by byla akce na modernizaci nádraží úplně zrušena,“ zmínila starostka Zuzana Schwarz Bařtipánová.

Druhou velkou akcí pro budoucnost Bíliny je řešení dopravy. Mluví se o tom už řadu let. Dlouho očekávaná a diskutovaná stavba tunelu pod silnicí I/13, který má odlehčit dopravní situaci v auty přeplněném centru Bíliny, se přiblížila o další krok blíže. Ředitelství silnic a dálnic dokončilo biologický průzkum lokality, nyní dělá její hydrotechnické posouzení a během dubna chce předložit dokumentaci k procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA. Navrhovaný tranzitní podjezd Bíliny, který má vyřešit kritickou dopravní situaci na silnici I/13 ve městě, dostal v září minulého roku požehnání od Centrální komise Ministerstva dopravy. V prosinci pak komise schválila záměr celého projektu.

Peníze. Ilustrační snímek.
Lidé v Bílině mají milion korun na přeměnu města, návrhy mohou podávat do dubna

V minulosti byl ve hře třeba obchvat okolo Bíliny, a nebo most nad stávající silnicí, který by využívala tranzitní doprava. „V rámci řešení dopravy v Bílině se v minulosti prověřovala řada variant. Nejschůdnější se nakonec ukázal tunel, který povede od vlakového nádraží k fotbalovému stadionu,“ uvedla starostka Bíliny Zuzana Schwarz Bařtipánová.

Práce mají začít v roce 2029 a stavba vyjde na 6,3 miliardy korun bez DPH.