„Není to klasický časosběrný životopisný dokument. Spíše to je takové přemítání o jeho životě. Původně to mělo mít poloviční čas, nakonec se nám to rozrostlo až do rozměrů celovečerního snímku," říká Petr Stolař, který bude v příběhu představovat hlavní roli.

V těchto dnech je hotová pracovní verze, už je také upoutávka. Chybí dotočit ještě pár minut konce, a celé nadabovat. „Právě odjíždíme to s herci namlouvat," povídá Stolař a do ruky bere několik desek papírů. Má na nich napsané poznámky. „Z těch jsem celý film sestavil," směje se.

Když se ho zeptáte, co bylo na celém projektu nejsložitější, tak vám odpoví, že sladit vždy všechny potřebné lidi na stejný termín. „Natáčeli jsme třeba za plného provozu zámku. Filmaři nemohli rušit průvodkyni a návštěvníky při prohlídkách zámku. Cizinci ale byli nadšení, že si nejen prohlédli zámek, ale odváželi si i fotografie s herci v dobových kostýmech .

Během několikaletého natáčení, nikoli však intenzívního, ale s přestávkami, se vytvořil poměrně slušný fundus divadla. Většina kostýmů vznikala právě pro tento projekt a svépomocí. „Jednou nám někdo přinesl závěsy, tak jsme z toho udělali sukně," vypráví Petr Stolař. „A takto nám postupně vznikaly kostýmy."

Neodmyslitelnou součástí celého projektu byl kameraman a režisér Vlado Baran.

„Je to chemik a mikrobiolog. Nicméně film je jeho velký koníček. Je v tom velmi úspěšný a na soutěžích získal už řadu ocenění. Točili jsme společně Vincenta van Gogha, Čachtickou paní hraběnku Báthoryovou a Bosorky. Vždy přišel za námi s námětem on, měl nastudovanou historii a na nás pak bylo ztvárnit příběh. Tentokrát jsme ale přišli s námětem my," popisuje Stolař s tím, že námět přišel sám o sobě. A to na základě oživlých prohlídek, které připomínají slasti i strasti působení Giacoma Casanovy v Duchcově ve službách hraběte Valdštejna.

Ve filmu kromě Casanovy ožívají i další postavy, které na zámku žili. Nechybí správce Feldkirchner, sluha Wiederholt, služebná Sofie ani dcera místního vrátného Dorotka Kleerová, v jejímž případě byl coby známý svůdník Casanova podezříván, že je otcem dítka, které čekala. Dialogy střídá hraný příběh, natáčený v interiérech zámku i na zámecké zahradě.

Až bude film kompletně připravený, plánují členové Divadla V Pytli jeho slavnostní premiéru. Podle ukázek, které jsme měli možnost v pracovní verzi vidět, se máme na co těšit. Film casanovských vzpomínek vznikal několik let. Jeho uvedení mezi veřejnost přichází v době, kdy Divadlo V Pytli slaví 20 let od svého založení.