Žebříček sestavený pojišťovnou vychází z počtu nehod s těžkými následky, které nejsou v daném úseku od sebe dále než 100 metrů.
Na úseku I/30 u krajského města se za poslední tři roky stalo podle pojišťovny 22 dopravních nehod, při kterých čtyři lidé utrpěli těžká zranění. Stejná silnice je i na druhém místě žebříčku, a to úsek kolem Prackovic.

Komunikace I/30 z Lovosic do Ústí nad Labem slouží jako objízdná trasa nedokončeného úseku dálnice D8 přes České středohoří. Druhá objížďka vede z Lovosic přes obec Velemín do Teplic. Obě hodnotí policie jako velmi nebezpečné. "Dlouhodobý odhad je roční ztráta sedmi lidských životů na obou ramenech objezdových tras, a to včetně průjezdů městy Teplice a Ústí nad Labem," řekla ČTK krajská policejní mluvčí Šárka Poláčková.

Odhadovaná denní zátěž na D8 po jejím plném zprovoznění je zhruba 70.000 aut za den. "Zhoršení plynulosti na jednom rameni znamená automaticky zvýšení provozu na druhém rameni. Situaci značně komplikuje zhoršení počasí a sjízdnosti zejména v zimě nebo za husté mlhy," dodala mluvčí.

Zprovoznění sedmnácti kilometrů dálnice tak bude podle policie jednoznačně znamenat zklidnění dopravní situace v regionu. "Situaci lze velmi dobře odhadnout porovnáním zátěže na bývalé I/8 například v průjezdu Terezínem a současnou situací ve městě," doplnila policejní mluvčí. Právě přes Terezín se jezdilo kdysi z Ústí do Prahy.
Třetím nejhorším místem podle nehodovosti je podle mapy pojišťovny silnice I/13 v Teplicích na Masarykově třídě. Na hlavní teplické třídě se stalo 19 dopravních nehod v posledních třech letech, tři lidé se při nich těžce zranili. Vůbec nejrizikovější místo v rámci celé ČR leží podle automapy v sousedním Karlovarském kraji na křižovatce u Mariánských Lázní.
Místem častých tragických nehod v Ústeckém kraji je také D7 u Loun. Naposledy v září při nehodě na místě, kde jsou dva jízdní pruhy a které je součástí nedostavěného úseku D7 (dříve rychlostní R7), zemřeli tři lidé a dalších pět bylo zraněno. Dosud jsou čtyři pruhy mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Ústecký kraj proto v září vyzval vládu k dokončení celé trasy a jejímu zařazení mezi prioritní dopravní stavby.