Teplice se tak přiřadily k dalším pilotním městům v České republice, kde v letošním roce začal tento projekt fungovat. Na severu Čech to jsou například také Ústí nad Labem a nebo Děčín.
Občané tak nyní mají možnost v hlavní budově magistrátu v Teplicích získat ověřené výpisy z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku a ze živnostenského rejstříku.
„Chceme zjednodušit život lidem. Aby nemuseli putovat po úřadech ve městě, ale aby si potřebné věci vyřídili na jednom místě,“ konstatoval primátor Teplic Jaroslav Kubera.
„Ale to, že převedeme některé agendy do jednoho počítače není to správné řešení v boji se správní státní byrokracií. Správné je, aby člověk nepotřeboval tolik různých výpisů pro vyřízení svých věcí. Mělo by se sáhnout přímo do některých agend a zamyslet se nad tím, zda jsou všechny výpisy potřebné. Jestli nestačí třeba jeden,“ podotkl ještě Kubera.
Czech point pomůže zejména občanům, kteří dříve museli tyto dokumenty získávat na úřadech, které byly vzdáleny desítky kilometrů od jejich bydliště. Podle tajemníka teplického magistrátu Marka Fujdiaka je to první praktický krok ke zlepšení komunikace občanů s veřejnou správou. To také uvedl při spuštění provozu na začátku roku Ivan Langer, ministr vnitra: „Cílem celého projektu má být spokojený občan, který na jednom místě v krátkém čase získá vše potřebné pro svůj život.

Vznikne jakési univerzální místo

V budoucnu by se měly tyto služby podle ministra ještě více rozšířit například o výpis z rejstříku trestů. „Předpokládáme, že těch registrů, ze kterých budou čerpány informace, bude podstatně více než nyní. V první řadě to bude rejstřík trestů, následně chceme vstoupit do kontaktu s Českým statistickým úřadem, takže budou k dispozici informace o ekonomicky činných osobách. Výsledek bude situace, kdy Czech Point bude sloužit jako univerzální místo,“ doplnil Langer.
Ověřené výpisy z centrálních evidencí a registrů státu bude magistrát vydávat v úředních dnech na pracovišti informační kanceláře v hlavní budově.
„Za jednu vytisknutou stranu zaplatí žadatel 50 korun,“ upozorňuje Marek Fujdiak.
Pro vydání výpisu nepotřebují lidé žádný osobní doklad k identifikaci, ale v případě pořizování výpisu z katastru nemovitostí musí znát číslo listu vlastnictví. K vydání výpisu z obchodního či živnostenského rejstříku pak identifikační číslo organizace.